Lees verder



Nienke Bloem wordt ook wel dé CX-expert van Nederland genoemd. Nienke was verantwoordelijk voor CX bij KPN en is sinds vijf jaar een veelgevraagd spreker, adviseur en trainer als het gaat over klantbeleving.
Meer over de auteursDe CX Travel Guide
Avontuurlijk handboek om aan de slag te gaan met Customer Experience
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 1e druk 9789463012720Samenvatting
Transformeer naar de organisatie waar jouw klanten echt warm voor lopen en waar ze graag bij willen horen. Klantbeleving maakt daarbij het allergrootste verschil. Gelukkig beginnen steeds meer mensen dat door te krijgen, waaronder jij!
De CX Travel Guide helpt je op weg. Ga jij aan de slag met Customer Experience (CX) door te starten met denken, delen of doen? Welk pad naar succes hoort daarbij? Wie zijn jouw klanten en wat kun je doen om collega’s net zo enthousiast te krijgen over Customer Experience? JOUW rugzak zit na het lezen boordevol kennis en adviezen van achttien CX-managers, werkend bij onder andere Aegon, Rijksmuseum, Lush en Kamer van Koophandel. Ze helpen je niet in allerlei valkuilen te trappen en leren hoe je er lol in houdt.
Lees dit boek en word een ervaren CX-reiziger: observeer jouw organisatie door de CX-lens, leer wat jouw bestemming is en kies het bijbehorende pad. Na het lezen van dit boek ga je met een volle rugzak op reis in de CX-wereld!
Trefwoorden
customer experience klantgerichtheid klantbeleving cx-management cx-strategie klantkompas klantreis customer journey cx-framework customer journey mapping verandermanagement organisatiecultuur net promoter score klantfeedback touchpoints moments of truth closed loop feedback voice of customer klantloyaliteit customer journey team klantpersona's klantsafari klantarena cx roadmap metrics governance business case klantgericht leiderschap employee experience storytelling
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Nienke Bloem
Over Evelien van Damme
Over Karolien van der Ouderaa
Inhoudsopgave
1 Verkenning: Een goede voorbereiding is het halve werk
1.1 Oriënteren waar je staat
1.2 Het CX-framework
1.3 De CX-volwassenheidsanalyse
1.4 Inspiratie van buitenaf
2 Bestemming: Beschrijf het gevoel dat jij jouw klanten wilt geven
2.1 Schrijf je CX-strategie
2.2 Beschrijf het belang
2.3 Haal de verwachtingen van klanten op
2.4 Beschrijf wat er in jouw omgeving gebeurt
2.5 Maak helder wat de CX-doelstellingen en ambities zijn
2.6 Co-creëer je klantkompas
2.7 Voorbeelden van klantkompassen
2.8 Gebruik storytelling
2.9 Maak een business case
3 Pad: Bepaal je CX-Roadmap
3.1 Denkers, doeners en delers
3.2 De route van de denkers
3.3 De route van de doeners
3.4 De route van de delers
3.5 Vertaal jouw pad naar een CX-roadmap
4 Reis: CX in je organisatie
4.1 Werken aan CX: pak de regierol
4.2 Koers houden op het uitgestippelde pad
4.3 Leer van jouw CX-medereizigers
4.4 De meest voorkomende roadblocks
5 Medereizigers
6 Customer Experience templates
Bronnen
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan