Lees verder
De ene die alles ziet
De Aarsman Collectie 2014-2021
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789463810784Samenvatting
Je ziet een foto in de krant van een demonstratie, een persconferentie, een overstroming. Je leest de kop, het onderschrift, misschien het artikel. De foto bevestigt het onderwerp van de tekst. Als het een mooie foto is, kijk je iets langer terwijl er even door je heen schiet: wat een mooie foto. Daarna sla je de pagina om.
Dan heb je 99 procent van wat er te zien was, gemist.
'De Aarsman Collectie' gaat over wat je te zien krijgt als je stopt met kijken zoals je gewend bent. Als je teruggaat naar af en vragen stelt als een kind. De wereld staat stil op een foto, waardoor je alle tijd hebt om alles wat erop staat uitgebreid te bestuderen. Elke keer is het mogelijk om een nieuw verhaal te zien in wat je op het eerste gezicht bekend voorkomt.
Iedere dag struint Hans Aarsman duizenden nieuwsfoto's af op zoek naar een verhaal. De spannendste, mooiste, meest verrassende stukken van de afgelopen zeven jaar zijn in De ene die alles ziet bijeengebracht.
Trefwoorden
kijken fotojournalistiek persfotografie observatie nieuwsgierigheid details visuele analyse fotografie mediawijsheid communicatie journalistiek beeldmanipulatie politiek donald trump kritisch denken perceptie interpretatie persconferenties beeldcultuur visuele geletterdheid propaganda nieuwsbeelden waarneming perschef kennisverwerving publieke opinie scepticisme beeldanalyse misleiding contextualisering
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan