Lees verder



Mathieu Siemons studeerde technische bedrijfskunde maar ontdekte in de ruim dertig jaar dat hij werkte als manager, consultant en trainer dat goede bedrijfsvoering de basis is voor ontwikkeling en vernieuwing. Dat kan alleen samen met je medewerkers. Als consultant helpt hij nu organisaties en leidinggevenden om hen te leren hoe ze zelfstandige medewerkers kunnen faciliteren.
Meer over Mathieu SiemonsGezond verstand management
Tien simpele regels voor echte leiders
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 1e druk 9789461261373Samenvatting
Succesvol leidinggeven begint met bescheiden zijn, je medewerkers helpen en zorgen voor een goede sfeer. Stop met politieke spelletjes en probeer niet om de baas te spelen: het werkt niet meer.
In 'Gezond verstand management' kun je lezen wat werkt, en daar heb je geen dure managementopleiding voor nodig. Alles wat je moet doen heb je als kind al geleerd:
-Zorg voor een goede sfeer
-Wees duidelijk en consequent
-Respecteer andere mensen en laat ze in hun waarde
Met de tien nuchtere spelregels in dit boek zorg je ervoor dat jouw medewerkers voortaan gemotiveerd en zelfstandig hun werk kunnen doen.
Trefwoorden
leidinggeven leiderschap gezond verstand authenticiteit vertrouwen persoonlijk leiderschap praktische wijsheid werksfeer samenwerken management respect communicatie duidelijkheid teams waardering eigen kracht angst aandacht zelfontwikkeling participatie medewerkersbetrokkenheid erkenning consequent zijn mensgerichtheid werkrelaties verandermanagement aanwezigheid zelfkennis werkverhoudingen prioriteiten stellen
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Mathieu Siemons
Inhoudsopgave
REGEL 1 - Ga uit van eigen kracht
Angst is een slechte raadgever
Vertrouwen (in eigen kunnen)
Loslaten van teleurstellingen
Zoek hulp (en schaam je er niet voor!)
REGEL 2 - Strijk nooit met andermans eer
Opereer als team
Stimuleer ideeën
REGEL 3 - Geef ook aandacht aan positieve zaken
Oprechte aandacht
Cijfers liegen niet?
Complimenten geven en leren ontvangen
REGEL 4 - Wees de baas, maar speel het niet
Leidinggeven als het erop aankomt
Wees jezelf (en verdien respect)
REGEL 5 - Wees duidelijk en consequent
Consequentie en tact
REGEL 6 - Zorg voor een goede werksfeer en goede werkverhoudingen
Samenstelling van de groep
REGEL 7 - Richt je op dingen die ertoe doen
Samenwerking
Randverschijnselen
REGEL 8 - Geen politiek op de werkvloer
Gevolgen voor de medewerkers
REGEL 9 - Respecteer en laat mensen in hun waarde
In hun waarde laten
REGEL 10 - Beweeg je onder de medewerkers
De praktijk
Tot slot
Samenvatting
Over de auteur
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan