Lees verder

Hendrik Jan van Es is bedrijfseconoom en filosoof, en altijd als ondernemer actief geweest met de vraag hoe het beter kan. De systematiek van Conscious Capitalism liet voor het eerst zien dat het mogelijk is meer winst te maken en het tegelijkertijd goed te doen voor al je stakeholders. De Amerikaanse invulling is nu herzien naar de Nederlandse realiteit.
Meer over Hendrik Jan van EsConscious Business
Winst maken zonder dat mens of planeet daar de prijs voor betaalt!
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789089657893Samenvatting
Wat als winst maken hand in hand gaat met het creëren van waarde voor álle betrokkenen? Wat als bedrijven niet alleen succesvol zijn, maar tegelijk ook een betere wereld helpen bouwen? In dit baanbrekende boek onthult Hendrik Jan van Es een vernieuwend businessmodel dat de economie stap voor stap fundamenteel kan veranderen. Aan de hand van inspirerende Nederlandse praktijkvoorbeelden – van Auping tot Mitsubishi – laat hij zien hoe bedrijven hun hogere doel ontdekken, bewust leiderschap ontwikkelen en een cultuur bouwen die werkelijk iedereen ten goede komt. Conscious Business biedt een concreet stappenplan om jouw organisatie te transformeren tot een bedrijf dat economisch én maatschappelijk winstgevend is. Met praktische tools, diepgaande inzichten en een heldere methodiek die direct toepasbaar is. Ontdek waarom bedrijven die opereren vanuit hun hogere doel aantoonbaar beter presteren, veerkrachtiger zijn in crisistijd en meer waarde creëren – voor alle stakeholders, waaronder de aandeelhouders. Een essentieel boek voor iedereen die gelooft dat we economisch succes en maatschappelijke impact kunnen combineren. De meeste boeken gaan over (zelf)leiderschap, cultuur, organisatie of stakeholders. Conscious Business geeft het systemische model dat deze onderdelen integraal verbindt. Conscious Business is de Morele Ambitie (Rutger Bregman) van bedrijven. Conscious business is niet alleen het juiste om te doen, het brengt je ook het meest!
Trefwoorden
duurzaam ondernemen hoger doel bewust leiderschap stakeholder inclusie bedrijfsmodel bedrijfscultuur maatschappelijk verantwoord ondernemen leiderschap purpose circulaire economie organisatieontwikkeling waardecreatie duurzaamheid bedrijfstransformatie verandermanagement bedrijfsethiek bewust kapitalisme innovatie strategie organisatiecultuur organisatieverandering zelfsturende teams stakeholdermanagement servant leadership csrd organisatie ondernemerschap duurzame ontwikkeling authenticiteit economie
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Hendrik Jan van Es
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan