


Karine Vandenberghe is ondernemer en strategisch adviseur, bekend vanwege haar mede-oprichting van een ICT-bedrijf op 23-jarige leeftijd, dat na 10 jaar werd verkocht aan een Amerikaanse concurrent.
Meer over Karine VandenbergheDe ROI van duurzaamheid
De strategische route naar meer rendement
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789020989069Samenvatting
Deze strategische route naar meer rendement is geen klassiek duurzaamheidsverhaal. Het heeft focus op winst en strategie, toont rekenvoorbeelden in plaats van idealen, is toepasbaar in elke sector.
Duurzaamheid is geen kostenpost, maar een hefboom voor groei en winst. De ROI van duurzaamheid laat zien hoe bedrijven ESG strategisch kunnen inzetten om nieuwe klanten aan zich te binden, kosten te verlagen en kapitaal en talent aan te trekken. Met heldere strategieën en concrete voorbeelden biedt dit boek een praktisch kompas voor ondernemers die duurzaamheid willen omzetten in rendement. Een must-have voor elke ondernemer die winst wil maken en wil groeien.
Het belangrijkste kapitaal van onze bedrijven is menselijk kapitaal. Karine Vandenberghe laat zien hoe je dit talent kan benaderen als dé groeiversneller. - Saskia Van Uffelen | Manager Future Workforce, Agoria
Na het succes van haar vorige boek bevestigt Karine opnieuw haar leiderschap in het debat rond duurzaam ondernemen. Ze slaagt erin om complexe duurzaamheidsthema’s te vertalen naar concrete winstmodellen - precies wat veel bedrijven vandaag zoeken. - Roeland Van Dessel | CEO, Partena
Trefwoorden
duurzaamheid roi esg rendement strategisch management ondernemerschap winstgevendheid kostenbesparing bedrijfsstrategie stakeholder management groei financieel management concurrentievoordeel klantacquisitie business case kapitaalverschaffing innovatie organisatieverandering performance management talentmanagement
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan