Lees verder


Bob Oord is oprichter en eigenaar van b2b-contentmarketingbureau Heliview Online. Hij ontwikkelde het raamwerk van de zeven fundamenten en schreef dit boek samen met zijn team.
Meer over Bob OordB2B Contentmarketing
De 7 fundamenten
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789089652287Samenvatting
De tijd dat bedrijven effectief konden communiceren vanuit hun eigen context is definitief voorbij. Met loze beloften, wervelende dienstbeschrijvingen en zogenaamde unique sellingpoints kan de informatiehonger van zakelijke beslissers niet langer worden gestild. Wie in een vroeg stadium van de klantreis een goede relatie wil opbouwen, zal de context van de klant centraal moeten stellen. Transparantie, kennisdeling en authenticiteit zijn daarbij voorwaarden geworden.
Dit boek helpt business-to-businessbedrijven om een antwoord te vinden op de vraag hoe zij contentmarketing op strategische wijze kunnen inzetten. Daarbij dienen de zeven fundamenten van contentmarketing als leidraad:
- Fundament 1: Strategie
- Fundament 2: Concept
- Fundament 3: Content
- Fundament 4: Communicatie
- Fundament 5: Conversie
- Fundament 6: Organisatie
- Fundament 7: Techniek
‘B2B contentmarketing’ is een boek vol waardevolle handvatten voor iedereen die betrokken is bij de marketing, de communicatie, het klantcontact en de verkoop binnen business-to-businessorganisaties!
Trefwoorden
contentmarketing b2b marketing klantgerichtheid strategie buyer journey b2b-contentmarketingplan communicatie decision making unit leadmanagement conversie contentcreatie contentmarketingportals thought leadership paid media owned media earned media zoekmachinemarketing inbound marketing social media marketing automation outbound marketing contentformats whitepapers videomarketing usability user interface boodschappenmatrix visuele marketing key performance indicators
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Bob Oord
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Fundament 1: Strategie
1.1 De behoefte aan transparantie
1.2 Authenticiteit en vertrouwen
1.3 Start met waarom
1.4 Contentmarketingstrategie
1.5 Het contentmarketingproces
Fundament 2: Conceptontwikkeling
2.1 Van productgericht naar doelgroepgericht
2.2 De buyer journey
2.3 De decision making unit
2.4 Boodschappenmatrix
2.5 De workshopmethode
2.6 Het contentmarketingplan
Fundament 3: Contentcreatie
3.1 Contentvormen
3.2 Content in tekstvorm
3.3 Visuele marketing
3.4 Video
3.5 Referenties
3.6 Mobile content
3.7 Evenementen
3.8 Virtuele events
Fundament 4: Communicatie
4.1 Distribueren van content
4.2 Contentmarketingportals
4.3 Zoekmachinemarketing
4.4 Social media en B2B-contentmarketing
Fundament 5: Conversie
5.1 Soorten conversie
5.2 Leadmanagement
5.3 Usability en user interfaces
Fundament 6: Organisatie
6.1 Rollen en functies
6.2 Insourcing of outsourcing?
Fundament 7: Technologie
7.1 Praktijkcase uit de gouden eeuw
7.2 Contentmarketingtechnologie
Epiloog
Over de auteur
Literatuur
Register
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan