Lees verder


Luc de Brabandere is burgerlijk ingenieur en filosoof. Hij is senior advisor en fellow van de Boston Consulting Group en doceert aan Louvain School of management.
Meer over de auteursThinking in new boxes
Een nieuw paradigma voor creativiteit
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789082033731Samenvatting
Wanneer u uw organisatie wilt laten groeien, dan is verdergaan op de ingeslagen weg niet de juiste strategie. In een tijd van steeds snellere verandering is het zaak om voortdurend een stap voor te blijven. Out of the box denken is niet genoeg. U zult in nieuwe boxes moeten gaan denken.
De internationale bestseller 'Thinking in new boxes' werpt een nieuw licht op creativiteit, gevat in vijf basisprincipes: daag gangbare perspectieven uit, onderzoek wat mogelijk is, bedenk veel nieuwe en spannende ideeën, evalueer en selecteer de ideeën die tot doorbraken zullen leiden, en blijf meedogenloos kritisch. 'Thinking in new boxes' is een innovatief boek dat u helpt om zekerheden voortdurend in twijfel te trekken, en daardoor succesvol te zijn.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Luc de Brabandere
Over Alan Iny
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Nieuwe boxes voor een nieuwe realiteit
2. Hoe creëer en gebruik je boxes?
3. Twijfel aan alles
4. Test het mogelijke
5. Divergeer
6. Convergeer
7. Herevalueer meedogenloos
8. Van inspiratie naar innovatie: bouw gewaagde nieuwe boxes – en vul ze vervolgens
9. Stel je de toekomst voor
10. Een nieuw begin: hoe pas je de vijf stappen aan je eigens situatie aan?
Dankwoord
Glossarium
Noten
Over de auteurs
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan