Lees verder


Menno Lanting is dé Nederlandse autoriteit op het gebied van digitale transformatie, AI, innovatie en leiderschap. Hij adviseert toonaangevende organisaties, schreef meerdere bestsellers en is een veelgevraagd spreker.
Meer over Menno LantingHet geheim van disruptie
Waarom niet alle verandering tot innovatie leidt
Gebonden Nederlands 2019 1e druk 9789047012504Samenvatting
'Het geheim van disruptie' van Menno Lanting is een integrale uitgave van de kernboodschap uit zijn meest recente bestseller 'De disruptieparadox': de vier paradoxen van disruptie. Lanting legt in dat boek de aard van disruptie bloot en laat zien hoe organisaties ermee om kunnen gaan.
Disruptie ontstaat op het kruispunt van verschillende vakgebieden, dankzij de combinatie van nieuwe technologieën vanuit schijnbare tegenstellingen, zoals snel versus langzaam en exploitatie versus exploratie. Wie leert omgaan met de paradoxen van disruptie heeft de beste kans om de positie van zijn organisatie te versterken en echt te vernieuwen.
'Menno Lanting zet ons op zijn vertrouwde manier weer met beide voeten op de bodem.' – Annet Aris, adjunct-professor Strategy, INSEAD
Trefwoorden
disruptie innovatie organisatieverandering paradoxen businessmodellen digitale transformatie waardenetwerken wendbaarheid klantervaring strategie technologische verandering verandermanagement organisatiestructuur exploitatie versus exploratie omslagpunten kans versus bedreiging ratio versus emotie snel versus langzaam marktvergroting experimenteren
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Menno Lanting
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Disruptie 13
Paradox 1: snel versus langzaam 21
Paradox 2: kans versus bedreiging 33
Twee strategieën voor disruptieve innovatie 45
Paradox 3: ratio versus emotie 57
Paradox 4: exploitatie versus exploratie 67
In vijf stappen naar echte vernieuwing 81
Nawoord 83
Noten 85
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Dit boek staat op 1 boekenlijst...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan