Lees verder



Patrick van Veen studeerde biologie aan de Universiteit Utrecht. Na zijn studie was hij projectmanager in de verzekeringsbranche. Sinds 2002 werkt hij als zelfstandig bioloog. Hij onderzoekt het gedrag van mensen en apen en geeft daarover trainingen en lezingen. Ook werkt hij regelmatig mee aan televisieprogramma's zoals Tijd voor Max, Bar Laat en was hij expert bij RTL4 'Married at first sight'
Meer over Patrick van VeenVerliefd op je klant
Wat een bioloog je kan leren over verkoop en klantcontact
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 1e druk 9789047010227Samenvatting
Klanten zijn net mensen, aldus Jos Burgers. En mensen zijn precies als dieren; alle sociale interactie is gebaseerd op dezelfde principes. We willen allemaal aandacht, begrip en steun van elkaar. Als je dat beseft, kun je klanten verleiden, ze verliefd maken en zelf verliefd worden, en een langdurige relatie met ze onderhouden.
Jouw houding bepaalt het gevoel dat de klant overhoudt aan het contact. Dat gevoel bepaalt of hij terugkomt en of hij een positieve boodschapper voor jou wordt. Maar het bepaalt ook of je zelf met plezier je werkt doet!
Met humor, herkenbare voorbeelden en af en toe wat rake kritiek weet bioloog Patrick van Veen de kern van goede klantrelaties te raken. Dit boek laat je glimlachen, inspireert en motiveert om vandaag nog zijn ideeën in praktijk te brengen. Spread the love!
Over zijn vorige boek: 'Een unieke combinatie van vakgerichte theorie, humor en herkenbaarheid.' - Managementboek.nl
Trefwoorden
klantrelaties klantgerichtheid klanttevredenheid klantbenadering relatiemarketing klantloyaliteit communicatie primatengedrag gedragsbiologie verkopen klantenservice marketing sociale hiërarchie organisatiecultuur leiderschap klantcontact servicekwaliteit klantenwerving klantenbinding gastvrijheid management emotionele intelligentie verkooppsychologie authenticiteit sociale interactie vertrouwen machtsverhoudingen statusgedrag klachtenafhandeling gedragsverandering
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Patrick van Veen
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Notitieboekjes – Opbouw
Deel 1 : Een klant, een relatie
-Klant of gast
-Wat is een relatie
-Kenmerken van een klantrelatie
-Conclusies
-Klanten die geen klanten zijn
-Conclusies
-Vertrouwen
-Voorwaarden
-Belang
-De klant als nummer
-De klant als potentieel crimineel
-Conclusies
Deel 2: De verleiding
-Wervingsfase
-Attentiefase
-Contact maken
-Flirten
-Synchronisatie
-Onderhoud
-De klant lezen
-Buiten de lijntjes kleuren
Deel 3: De weerbarstige praktijk
-Verleiden is maatwerk
-Stressreductie
-Houd regelmatig en direct contact
-Iedere klant is even belangrijk
-Los klachten zelf op
-Wat je ziet is wat je krijgt
-De klant is geen kostenpost
-Benader de klant positief
Deel 4: De interne apenrots
-Macht
-Gedwongen polygamie
-Duidelijkheid
-Zoals je je personeel behandelt…
-Kopieergedrag
-Verandering van onderaf
-Vertrouwen of controle
-Een stressverminderende omgeving
-Symbolen en rituelen
-Druk, druk, druk
-Alleenrecht
-Stagiairs
-Breken met tradities
-Goed product, slecht personeel
-Wisselende groepen
-Loyaliteit
-Een verzoenend ritueel
Deel 5: Het recht van de slimste
-Darwin voor ondernemers
-Richt je blik naar buiten
-Verkoop geen eenheidsworst
Deel 6: Tips
-Voor de leveranciers
-Voor de klant
Liefde is…
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan