Lees verder


Jacqueline de Jong is redacteur, tekstschrijver en journalist. Samen met Annic van Wonderen, ceo van I Love Fashion News.
Meer over Jacqueline de JongDe kleine Cialdini
Het invloedrijke boek samengevat
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2025 11e druk 9789047009047Samenvatting
Robert Cialdini schreef het boek Influence (Invloed), dat al meer dan dertig jaar hét standaardwerk op het gebied van overtuigen en beïnvloeden is: wereldwijd werden meer dan twee miljoen exemplaren verkocht. Op basis van uitgebreid onderzoek komt Cialdini tot zes 'hefbomen' om mensen te overtuigen: wederkerigheid, consistentie, sociaal bewijs, sympathie, autoriteit en schaarste.
De kleine Cialdini geeft een heldere samenvatting van Robert Cialdini's theorie. Het verschaft je inzicht in de zes beïnvloedingswapens: niet alleen kun je ze naar wens inzetten, je hebt het ook direct door als anderen ze gebruiken.
Met een inleiding van Ap Dijksterhuis.
Trefwoorden
beïnvloedingstechnieken overtuigen psychologie autoriteit sociaal bewijs consistentie wederkerigheid sympathie schaarste overtuigingskracht persoonlijke effectiviteit communicatie gedragsbeïnvloeding marketing verkopen besluitvorming sociale bewijskracht persuasieve communicatie beïnvloedingspsychologie commitment en consistentie onderhandelen gedragsverandering sociale invloed manipulatie sociale psychologie compliance leiderschap macht automatische gedragspatronen reclame
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Jacqueline de Jong
Inhoudsopgave
De psychologie van het overtuigen
Beïnvloedingstechnieken
1. Wederkerigheid – Geven en nemen
2. Commitment en consistentie – wie a zegt, zal ook b zeggen
3. Sociale bewijskracht – De mens als kuddedier
4. Sympathie – Vriendschap als bondgenoot
5. Autoriteit – Blinde gehoorzaamheid
6. Schaarste – Zolang de voorraad strekt
Invloed in de eenentwintigste eeuw
Over de auteur
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan