
Lees verder
Joyce Walstra is manager Strategie & Beleid bij het Instituut Service Management, het kennissen expertisecentrum voor toegepaste kennis in Noord-Nederland.
Meer over Joyce WalstraIn 'Klantgericht innoveren' maakt u kennis met de mogelijkheden om op eenvoudige wijze, met de wensen van de klant als leidraad, tot innovaties te komen. Een werkwijze die voor ondernemers, maar ook voor grote bedrijven interessant is.
Joyce Walstra introduceert de innovatie-complexiteits-matrix, een model dat verschillende categorieën innovaties identificeert. De matrix geeft inzicht in de keuzes die een bedrijf heeft wanneer het een innovatieproces in gang wil zetten.
Dit boek laat zien dat er een wijze van innoveren is die zich kenmerkt door een praktische aanpak, anticiperend op een geïdentificeerde klantvraag. Pro beer niet het ei van Columbus te creëren door dure investeringen in R&D te doen, maar verwezenlijk de innovatie die de klant afdwingt. Doordat de klant over steeds meer informatie beschikt, stelt deze andere eisen. De klant begrijpen is dan ook een belangrijke competentie in de hedendaagse economie.
Het boek bevat cases van ondernemers die met succes innovaties op de markt brachten. De cases kennen een praktische uitwerking in handvatten voor de lezer om in de eigen organisatie effectief tot innovatie te komen.