Lees verder

Jan Van der Vurst is trainer en consultant met opdrachten in meer dan 30 landen, gespecialiseerd in het versterken van bedrijfsculturen en het ontwikkelen van beïnvloedingsvaardigheden. Na academische mandaten aan de KU Leuven en UAntwerpen, heeft hij zijn expertise ingezet om organisaties wereldwijd te begeleiden.
Meer over Jan Van der VurstStakeholdering
Speel planmatig in op de rationele en niet-rationele kant van stakeholders
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789020937015Samenvatting
- Begrijp en ontmijn emotionele reacties
- Bepaal wat je nodig hebt om stakeholders tot bondgenoten te maken
- Identificeer jouw bondgenoten, tegenstanders en verborgen beïnvloeders
In 'Stakeholdering' ontdek je hoe je interne en externe stakeholders doelgericht betrekt zodat ze zich actief voor je projecten inzetten. De aanpak is uniek omdat deze laat zien hoe je op een doordachte manier kunt inspelen op zowel de rationele als emotionele aspecten van stakeholderengagement.
In het eerste deel leer je hoe je strategisch omspringt met je stakeholders. Je krijgt handvatten waarmee je belangen identificeert, netwerken opbouwt en betrokkenheid versterkt. Het tweede deel gaat dieper in op lastige situaties. Het laat zien hoe je succesvol kunt navigeren tussen instincten, territoriumgedrag en machtsstrijd en hoe je weerstand ombuigt.
Met meer dan 200 praktische tips biedt Stakeholdering een hands-on gids voor iedereen die duurzame relaties wil opbouwen en impact wil hebben in een complexe omgeving.
Ieder van ons wil empathisch omgaan met zijn stakeholders, of die nu machthebber of bankzitter zijn. Jan Van der Vurst biedt een volledig kader en talloze concrete tips. Hij daagt je uit want hij weet, zonder zelfkennis kom je er niet. Het is nooit te laat om de Socratische weg te gaan. Wie die weg inslaat, zal dit boek waardevol vinden. - Koen Geens, Voormalig minister en em. hoogleraar KU Leuven.
Trefwoorden
stakeholdermanagement ace-model beïnvloeding communicatie projectmanagement diplomatie emotionele intelligentie wederkerigheid strategisch denken weerstand belangen gunfactor netwerken mindset territoriumgedrag machtsspel ownership persoonlijke effectiviteit instinct duurzame relaties verbondenheid bedrijfscultuur informele contacten samenwerken rationeel en emotioneel psychologie strategische oriëntatie overtuigingskracht partnerschap organisatieverandering
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Jan Van der Vurst
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan