Lees verder


Drs. M.A. Muntinga (1972) studeerde bestuurskunde, specialisatie management van organisatieverandering, aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Meer over Marc MuntingaManagementmodellen voor strategie en kwaliteit
Paperback Nederlands 2009 3e druk 9789013066807Samenvatting
Zoals een timmerman zijn hamer heeft, hebt u als manager uw managementmodellen nodig. Theoretische kennis over het functioneren van de organisatie is immers een belangrijk instrument om de snelveranderende wereld binnen en buiten de organisatie beter te begrijpen.
'Managementmodellen voor strategie en kwaliteit' biedt een overzicht van de meest gebruikte strategie- en kwaliteitsmodellen in Nederland. Met de scoringsmatrix kunt u bepalen welk model bij uw situatie past. Elk model heeft tevens verwijzingen naar gespecialiseerde boeken en internetsites.
Het boek geeft antwoord op vragen als:
- Moet een model top-down of bottom up worden ingevoerd?
- Hoe lang mag het duren?
- Doen we het zelf of zoeken we externe ondersteuning?
- Moeten we sneller en flexibeler werken?
- Voldoen we aan alle wensen van onze klanten?
- Hoe presteren we ten opzichte van de concurrentie?
Managementmodellen voor strategie en kwaliteit vervult dus een gidsfunctie, waarmee u kunt kijken, vergelijken en kiezen welk managementmodel het best bij u past.
Trefwoorden
kwaliteitsmanagement managementmodellen ink-managementmodel strategie kwaliteit pdca-cyclus deming balanced scorecard organisatieontwikkeling procesmanagement iso 9000 six sigma efqm-model organisatieverbetering prestatie-indicatoren servqual investors in people kwaliteitshandvest benchmarking auditing zelfevaluatie performance management implementatiestrategieën leiderschap klantgerichtheid imwr-cirkel rijnlands model intrinsieke motivatie variatie system of profound knowledge
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Marc Muntinga
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Inleiding
2. Managen is puzzelen
3. Het INK-managementmodel
4. De Balanced Scorecard
5. De Strategy Map
6. ISO 9000 en certificatie
7. Six Sigma
8. Kwaliteitshandvesten
9. Het SERVQUAL-model
10. Benchmarking
11. Investors in People
12. Prestatie-indicatoren
13. Afronding
Noten
Verantwoording van de afbeeldingen
Trefwoordenregister
Over de auteurs
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan