Lees verder
Online Communities
Designing Usability, Supporting Sociability
Ingenaaid Engels 2006 2e druk 9780471805991Samenvatting
'Online communities. Designing usability and supporting sociability' legt een solide fundering waarop communities kunnen groeien en floreren. Het is een raamwerk voor discussie over de sociale en technische kwesties waarmee deze te maken krijgen. Iedereen die is geïnteresseerd in het kweken en cultiveren van online communities zal baat hebben bij deze uitvoerig onderbouwde en zorgvuldig uitgedachte studie naar de sociale en technische kwesties die spelen bij het succes ervan.
Het boek is bedoeld voor studenten en computerprofessionals, zowel voor de verbetering van bestaande gemeenschappen als voor de ontwikkeling van nieuwe.
Trefwoorden
online communities usability sociability community design community management internet communicatie gebruikersonderzoek gebruikerservaring community beleid community doelen gebruikersrollen community software community evaluatie virtuele gemeenschappen internetmarketing community participatie digitale cultuur interface design sociale interactie ontwerprichtlijnen gebruikerscentraal ontwerp netwerken online gedrag gebruikersgedrag community lifecycle digitale samenwerking online identiteit kennisdeling virtuele omgevingen
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Introduction
2. Community tours
3. Sociability: purpose, people and policies
4. Usability: tasks, users and software
5. Research speaks to practice: Interpersonal communication
6. Research speaks to people: Groups
7. Community-centered development
8. Selecting software
9. Guidelines: Sociability and usability
10. Assessing needs and evaluating communities
11. Development case studies
12. Looking to the future
References
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan