OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 15 van 1.709 resultaten
column
Marketing
29 juni 2021
Daniëlle de Jonge
4-6 minuten leestijd
Daniëlle de Jonge en Judith Smits publiceren deze zomer op dit medium een serie blogs met tips over de human touch in digitale gesprekken. Dit is de vierde aflevering, met Daniëlle's tips om echte aandacht te geven aan de klant, zelfs tijdens een videobelgesprek.
recensie
Marketing
22 juni 2021
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
In Storybrand introduceert auteur Donald Miller een direct toepasbaar model op het gebied van storytelling. Niet wereldschokkend vernieuwend, wel direct te gebruiken voor bedrijven die hun verhaal beter willen leren vertellen.
interview
Marketing
22 juni 2021
Pierre Pieterse
4-6 minuten leestijd
In praktijk focussen kleine bedrijven zich vaak op klantvriendelijkheid, maar zijn ze niet erg klantgericht. Dat schrijft branding consultant Katlijn Voordeckers in TOPgeMERKt, een grootse klantbeleving creëren in zeven stappen. Een van de trends die ze signaleert: phygital marketing, oftewel marketing waarbij je fysieke en digitale contactmomenten met je klant slim combineert.
preview
Marketing
21 juni 2021
Patrick Jordens
2-3 minuten leestijd
Telemarketing: het is een veelbesproken onderwerp. Vaste prik op feesten en verjaardagen. Altijd op de agenda van de politiek en in de aandacht van de media. Maar het is ook vooral voor veel mensen een serieuze baan en voor veel organisaties een trefzekere manier om waardevolle klanten te bereiken.
column
Marketing
15 juni 2021
Daniëlle de Jonge
5-7 minuten leestijd
Daniëlle de Jonge en Judith Smits publiceren deze zomer op dit medium een serie blogs met tips over de human touch in digitale gesprekken. Dit is de tweede aflevering, met Daniëlle's tips om online een onderscheidende indruk te maken.
nieuws
Algemeen management
11 juni 2021
Bertrand Weegenaar
2-3 minuten leestijd
Natuurlijk, de vakantieperiode komt eraan. Je kunt misschien de koffer weer van zolder halen. Of de caravan gaan controleren, en nu eens iets verder laten rijden dan Limburg. Er is dus ook ruimte voor extra leeswerk in de koffer. En als je al genoeg gelezen hebt, is voor veel actuele boeken een luistervariant het alternatief.
recensie
Marketing
10 juni 2021
Franca Gribnau
4-6 minuten leestijd
Alleen uitmuntende service, gepersonaliseerde diensten en digitaal gebruiksgemak doen het hem niet meer. Inmiddels zijn dat commodity's die nauwelijks nog differentiëren, stelt Van Belleghem. Waar vind je dat onweerstaanbare aanbod dan wel?
column
Communicatie en media
8 juni 2021
Judith Smits
2-3 minuten leestijd
Daniëlle de Jonge en Judith Smits publiceren deze zomer op dit medium een serie blogs met tips over de human touch in digitale gesprekken. Dit is de eerste aflevering, over wat inmiddels een vaste prik is in elke werkweek: Zoomsessies.
recensie
Marketing
8 juni 2021
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
De marketingcode is, voor ZZP-ers bedoeld als een leidraad voor een goed gesprek met jezelf en voor MKB-ers als een prikkelend en constructief onderhoud met je collega's, medewerkers en sparringpartners. Download en print een posterversie van De M4rk3tingcode, hang deze op bij jou op kantoor en je hebt de bouwstenen naar meer bekendheid, de juiste klanten en groei te pakken.
recensie
Marketing
4 juni 2021
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
In Word eens volwassen! neemt Christiaan Slierendrecht je mee in een ‘transitiedrieluik' van oude naar nieuwe marketing. Vanuit zijn ervaring als ondernemer en mede-eigenaar van een bureau in digital marketing neemt hij je zowel mee in de diepte als in de breedte van het ‘nieuwe spel'.
recensie
Marketing
3 juni 2021
Walter Boer
2-3 minuten leestijd
Verandering. Hoe je ideeën, overtuigingen en gedrag beïnvloedt van Damon Centola is verplichte kost voor elke professional die zich bezighoudt met het realiseren van structurele gedragsveranderingenveranderingen.
preview
Communicatie en media
2 juni 2021
Hanan Challouki
3-4 minuten leestijd
Dagelijks worden we geconfronteerd met de gevolgen van communicatie die allesbehalve inclusief is. Zo bereiken heel wat overheden, bedrijven en organisaties een deel van de samenleving niet. Inclusieve communicatie is dan ook niet vanzelfsprekend en vergt heel wat werk.
preview
Marketing
1 juni 2021
Stef Verbeeck
3-4 minuten leestijd
Met Brandhacking maakt merkstrateeg Stef Verbeeck je wegwijs in zeven manieren om je merk onmisbaar te maken, ook zonder te vervallen in hip jargon en het uitgeven van fortuinen aan marketingcampagnes. In zijn preview vertelt hij over zijn boek.
preview
Marketing
28 mei 2021
Ronald Koopman
3-4 minuten leestijd
In Theedozen en olifantenpaadjes houdt Ronald Koopman je een grappige en verrassende spiegel voor. Hij geeft je in korte anekdotes en met inspirerende foto's talloze tips en eye openers waarmee je het verschil maakt. In zijn preview laat hij zien hoe dat er uitziet.
recensie
Marketing
25 mei 2021
Peter Streefkerk
4-6 minuten leestijd
LinkedIn, wie kent en/of gebruikt het niet? Zakelijk gezien het meest uitgebreide sociale netwerk dat er bestaat. Maar benut je alle mogelijkheden? Interessante vraag, en de antwoorden op die vraag vind je in LinkedIn Power van Marjolein Bongers. Een boek dat inmiddels al toe is aan de vijfde druk en dat is niet voor niets.
recensie
Marketing
17 mei 2021
Henk Jan Kamsteeg
4-5 minuten leestijd
Aan de hand van tientallen voorbeelden laat onderzoeker en socioloog Damon Centola zien hoe cultuurVerandering echt kan plaatsvinden. Liefhebbers van de boeken van Malcolm Gladwell, zullen ongetwijfeld ook weglopen met de schrijfstijl van Centola. Een mooie combi van gedegen onderzoek, harde cijfers en aansprekende verhalen.
nieuws
Algemeen management
6 mei 2021
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
Zojuist de is de mei editie van Management Summaries verschenen. Met de volgende vier samenvattingen: S.L.I.M. managen van AI in de praktijk van Lauren Waardenburg, Marleen Huysman & Marlous Achterberg, Act Human van Karel Demeester, Sarah Steenhaut & Jan Callebaut, Cultuur doe je zelf! van Marcella Bremer, Storing van Oliver Sibony.
preview
Marketing
4 mei 2021
Constant Berkhout
3-4 minuten leestijd
Ruim 30 jaar geleden veranderde het concept categorie-management de traditionele manier van inkopen. Instrumenten die toen ontstonden, zoals het categorie-rolmodel en de originele principes zoals beslissingen op basis van data, zijn nog steeds relevant.
achtergrond
Communicatie en media
23 april 2021
Maaike Vrenken
6-8 minuten leestijd
Donderdag 22 april 2021 maakte onze jury bekend dat ze Fantoomgroei van Sander Heijne en Hendrik Noten uitroepen tot Managementboek van het Jaar 2021. Hun motivatie leest u in het juryrapport.
recensie
Marketing
19 april 2021
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Vaarwel marketeer, welkom human activator, prijkt op de cover van Act human van Karel Demeester, Sarah Steenhaut en Jan Callebaut. Een boek dat het einde van mijn vak aankondigt? Het moet niet gekker worden!