OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 13 van 1.709 resultaten
recensie
Marketing
15 maart 2022
Froukje Schaaf
2-3 minuten leestijd
Hoe breng je nu eigenlijk onder woorden wat je precies doet als consultant of coach? In‘Waar ben jij eigenlijk van?’ geeft Kiki Verbeek je de handvatten om dit voor jezelf te formuleren. Hoewel dit door de indeling van het boek niet helemaal lekker uit de verf komt, kun jeer door de praktische opdrachten wel goed mee aan de slag.
recensie
Marketing
14 maart 2022
Jeanine Dijkhuis
3-4 minuten leestijd
Het boek Honshitsu, de essentie van marketing van Frank Wouters ligt al een hele tijd veelbelovend bij mij thuis op de plank te wachten tot mijn to do list het toelaat om hem te lezen.
recensie
Internet en social media
2 maart 2022
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Weinig zo belangrijk voor een gezond bedrijf als effectieve marketing. Aartjan van Erkel helpt je graag nummer 1 te worden in jouw markt. Omdat er maar een nummer 1 kan zijn, is dit natuurlijk niet voor iedereen haalbaar. Maar met zijn tips kunnen we allemaal in ieder geval een eind komen.
Interview
Marketing
25 februari 2022
Peter Spijker
5-6 minuten leestijd
Met ‘Jouw contentplan op een bierviltje’ wil Bas Hakker freelancers en andere ondernemers helpen om op een eenvoudige en betaalbare manier met contentmarketing aan de slag te gaan. Waar het op neerkomt is content te maken waar mensen echt iets aan hebben zodat ze bereid zijn om te gaan betalen voor jouw producten of diensten.
recensie
Marketing
25 februari 2022
Sippy van Akker
3-5 minuten leestijd
Kiki Verbeeks boek 'Waar ben jij eigenlijk van? Professionele identiteit voor ervaren coaches en consultants' is mooi vormgegeven, met goede toelichting en zet bij mij radertjes in werking. Daar word ik altijd blij van.
recensie
Internet en social media
21 februari 2022
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Aartjan van Erkel, de man die iedere dag mailt. En in een labjas het podium opkomt om te spreken over copywriting. Een ondernemer die je niet zomaar vergeet. En dat is een van de belangrijkste redenen om zijn nieuwste boek 'Nummer 1' te lezen.
recensie
Marketing
9 februari 2022
Christel Deckers
1-3 minuten leestijd
'Waar ben jij eigenlijk van?' is een heerlijk overzichtelijk boek waarin één vraag centraal staat én beantwoord wordt: Hoe vind je een vorm voor je inhoud?
preview
Internet en social media
25 januari 2022
Aartjan van Erkel
3-4 minuten leestijd
Een manier om meer naamsbekendheid te krijgen, is tips geven in je marketing. Daarom delen veel ondernemers gratis hun kennis op internet. Maar wacht eens. Wie verdienen er nou meer: teachers, of entertainers? Dus je lerares Duits van vroeger of Beyoncé? Entertainers zijn populairder, en ze hebben een hogere status. Dat weet je allang. Maar waarom gebruik je het dan niet in je marketing?
recensie
Marketing
24 januari 2022
Wilco Verdoold
2-3 minuten leestijd
Als je mensen vraagt of reclame werkt, zeggen ze bijna altijd: ‘Ja, maar niet bij mij’, aldus journalist Erik Clark.Twee populaire discussies onder marketeers gaan over het effect van reclame en het effect van beïnvloedingstechnieken. We raken er niet over uitgesproken. Van kosten tot kliks. En van nudging tot neuromarketing.
recensie
Marketing
20 januari 2022
Rinus Verhart
1-2 minuten leestijd
In ‘Klanthousiasme komt van binnen’, het 5e boek van Feike Cats, gaat Cats dieper in op de termen Verleuken en Klanthousiasme. Klant wordt bij Feike altijd met een hoofdletter geschreven...
preview
Marketing
18 januari 2022
Bas Hakker
3-4 minuten leestijd
Iedere ondernemer kan met behulp van wat basale marketingprincipes (en keihard werken) een publiek opbouwen en zijn spullen of diensten aan dat publiek verkopen. 'Jouw contentplan op een bierviltje' belooft een praktisch antwoord op de vraag: Hoe dan? In dit blog vertelt de auteur over zijn boek.
preview
Marketing
1 december 2021
Feike Cats
3-4 minuten leestijd
De medewerkerskant van een organisatie heeft Feike Cats ook in zijn vier eerdere boeken benoemd, maar is inmiddels zo’n belangrijk onderdeel geworden, dat hij het een goed moment vond om daar een boek over te schrijven.
nieuws
Marketing
26 november 2021
Karin de Zwaan
2-3 minuten leestijd
Yousri Mandour, Dorien van der Heijden, Sven Turnhout hebben gisteren met hun boek De strategie van de kreeft de PIM Marketing Literatuurpijs 2021 gewonnen.
video
Marketing
25 november 2021
Frank Wouters
De Bedrijfsnar laat marketing doordringen tot het stadium nog voor de strategische keuzes kunnen worden gemaakt. In de Bookchat legt Frank Wouters uit waarom hij gekozen heeft voor dit nieuwe medium, een graphic novel.
recensie
Marketing
19 november 2021
Rudy Kor
4-5 minuten leestijd
Jean-Pierre Thomassen en Dennis Opstal richten zich inTopservice voor veeleisende klanten – De zes principes van uitzonderlijke klantbeleving op de mensen die werkzaam zijn in organisaties waar topservice van elke medewerker, op elk moment gevraagd, verwacht en geëist wordt.
recensie
Marketing
10 november 2021
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
‘De formule voor een extreem succesvolle virale businessstrategie’, dat is de belofte op het omslag van het boek Zoonotic van Carole Lamarque.
recensie
Marketing
9 november 2021
Quintus Hegie
3-4 minuten leestijd
Dat gedragsverandering bij klanten, medewerkers en andere mensen in de praktijk brengen helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn, blijkt wel uit het nieuwe boek Nudging & Overtuigen van Reinout van Zandycke en Ciska Wybo.
recensie
Marketing
4 november 2021
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Als het aan stripfiguur de bedrijfsnar ligt, kunnen bedrijven veel geld besparen door niet te vertrouwen op marktonderzoekbureaus met hun ‘nietszeggende enquêtes’. In het stripboek De bedrijfsnar doet Frank Wouters een oproep aan bedrijven vooral zelf te blijven nadenken en niet te vertrouwen op bureaus.
preview
Marketing
28 oktober 2021
Frank Wouters
5-7 minuten leestijd
De Bedrijfsnar laat marketing doordringen tot het stadium nog voor de strategische keuzes kunnen worden gemaakt. Met de graphic novel-versie wil auteur Frank Wouters zijn tegendraadse marketingaanpak nog toegankelijker maken. Hij vertelt erover in dit blog.
preview
Internet en social media
26 oktober 2021
Heleen Buldeo Rai
3-4 minuten leestijd
E-commerce zit al jaren in de lift, maar de COVID-19 crisis gaf online shoppen een extra boost. Nog nooit was het belang van webwinkels zo duidelijk, ook voor de traditionele handel en kleine ondernemingen.