OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 10 van 1.704 resultaten
Interview
Marketing
20 januari 2023
Bas Hakker
5-8 minuten leestijd
Paul ter Heyne baarde opzien met zijn boek ‘Genoeg van reclame’. Hierin legt hij uit waarom reclame bijna geheel overbodig is in zijn ogen, maar dat er sprake is van een Prisoners Dilemma: ‘Als er eentje reclame maakt, dan moet jij het ook gaan doen.’
recensie
Internet en social media
19 januari 2023
Danny Mullenders
3-4 minuten leestijd
Ina Boer is uitgeefcoach, en LinkedIn- en marketingcoach voor ondernemers die het voornemen hebben een boek te schrijven. Daarvoor was zij uitgever van managementboeken, waarvan overigens een behoorlijk aantal de nummer 1-plek bereikten op managementboek.nl.
recensie
Internet en social media
13 januari 2023
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Hoe val je op tussen 9 miljoen LinkedIn-gebruikers? Juist, door de perfecte post! Hoe je die maakt vertelt Ina Boer in het boek ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’.
recensie
Marketing
12 januari 2023
Thomas Cech
3-5 minuten leestijd
Het nieuwste boek van Jean-Pierre Thomassen is een ware aanwinst voor het B2B domein. Het boek zet op gestructureerde, onderbouwde en duidelijke wijze uiteen hoe B2B-bedrijven marketing in moeten zetten. Dat moet op integrale en strategische manier waardoor het accountable wordt en een profitcenter. Hoe je dat doet, lees je in dit boek. Een must-read voor iedere commercieel manager of directeur die werkzaam is in de B2B of deze bedrijven adviseert.
video
Marketing
11 januari 2023
De gemiddelde B2B-klant bestaat niet. Wel kun je de verschillende klantsegmenten in kaart brengen en per segment werken aan winstgevende relaties op de lange termijn. Handboek Strategische B2B-marketing biedt een praktische stap-voor-stapbenadering voor professionals en studenten. In de Bookchat vertelt auteur Jean-Pierre Thomassen wat B2B-marketing voor hem zo enerverend maakt.
preview
Marketing
11 januari 2023
3-4 minuten leestijd
Wist je dat 93% van alle CX-programma’s mislukken? In ons nieuwe boek ‘Why Your Customer Experience Program Will Fail’ onderzoeken we waardoor dat komt en geven we concrete tips om de meest gemaakte fouten te voorkomen.
recensie
Marketing
9 januari 2023
Dymph Neeteson
2-3 minuten leestijd
Enthousiaste reacties over ‘Schrijven voor het brein’ gelezen op LinkedIn, dus ik was reuze benieuwd. Ik heb snel het boek aangevraagd en handenwrijvend zitten wachten tot het bezorgd werd. De titel alleen al klinkt uitnodigend.
preview
Internet en social media
6 januari 2023
Ina Boer
3-4 minuten leestijd
Goede content voor LinkedIn... Wat is dat precies en wat zijn de ingrediënten van de perfecte post? En hoe maak je die? Ina Boer, uitgeefcoach en LinkedIn- en marketingcoach voor ondernemers, schreef er een boek over: ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’. In haar preview vertelt Boer meer over haar boek, en over hoe die perfecte post er uitziet.
recensie
Marketing
3 januari 2023
Annemarie Smits
4-5 minuten leestijd
‘Schrijven voor het brein’ gaat over het schrijven van teksten zoals webpagina’s, blogs, nieuwsbrieven en e-mailings met als doel de lezer in actie te brengen. Anders dan bij het schrijven van artikelen en boeken zit de lezer niet te wachten op jouw tekst. Een goed naslagwerk, met veel praktische tips die je meteen kunt toepassen.
recensie
Marketing
30 december 2022
Lonneke Boons
3-4 minuten leestijd
Als je onderneming niet zo succesvol is als je had gehoopt, ga je op zoek naar het probleem. Al gauw kom je op ‘klanten kunnen je niet vinden, want je bent niet zichtbaar’. Maar is dat wel zo? In ‘Je hebt geen zichtbaarheidsprobleem’ van Anneloes Zuiderveen lees je over 20 valkuilen, die ondernemers vaak maken. Met een bak ondernemerservaring deelt ze haar kennis en inzichten.
boekenlijst
Communicatie en media
29 december 2022
Managementboek Redactie
Aan het einde van het jaar is het moment aangebroken om terug te kijken. We zetten de 25 bestverkochte boeken van 2023 hier op een rij. Dit zijn de boeken die iedereen gelezen heeft en die je niet mag missen.
recensie
Marketing
13 december 2022
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Het lezen van dit boek enthousiasmeert elke beginnende en ervaren managementboekenschrijver, schrijft Daniëlle de Jonge, zelf auteur van drie bestsellers, na het lezen van Het Bestsellerboek van Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit.
boekenlijst
Communicatie en media
8 december 2022
Managementboek Redactie
In 2022 stonden er 22 verschillende boeken op de nummer 1 positie van de Managementboek Top 100. Maar welke boeken deden het het beste over het jaar? Hieronder presenteren wij de 10 bestverkochte boeken van 2022.
recensie
Leiderschap
2 december 2022
Simone Blokhuis
2-3 minuten leestijd
De titel van ‘CX is a pilgrimage - 50 strategies to spice up your leadership’, geeft al aan dat je op ontdekkingstocht gaat. Nienke Bloem beschrijft in haar boek hoe je als customer experience professional kunt werken aan je autoriteit en daardoor succesvoller bent. Dat doet ze aan de hand van 50 strategieën.
recensie
Marketing
29 november 2022
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Schrijvers doen er wijs aan ‘Schrijven voor het brein’ van Wim van der Mark, Martin Kranenburg en Michel Rolvink erbij te pakken. Als ze tenminste willen dat de lezers van onze websites, brochures of artikelen onze boodschap begrijpen – en in beweging komen.
preview
Marketing
22 november 2022
2-3 minuten leestijd
Wim van der Mark, Martin van Kranenburg en Michel Rolvink hebben een missie: tekst structureel op de agenda zetten. Iedereen kan het. En het mooie is: het levert bewezen resultaten op. Ze schreven ‘Schrijven voor het brein’. Een boek met als uitgangspunt dat tekst de belangrijkste aanjager is van online succes. In hun preview vertellen ze over het boek.
Interview
Marketing
18 november 2022
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
Er zijn in de marketingwereld momenteel twee grote stromingen. Aan de ene kant ondernemers en marketeers die geloven in groot worden via Google en Facebook/Meta en aan de ander kant mensen die vasthouden aan grote, bijna klassieke campagnes. Met ‘Sterk digitaal merk’ zoekt Ingmar de Lange echter de overlap tussen die twee werelden.
Interview
Marketing
4 november 2022
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Marketingexpert Irene van Cappellen schreef ‘Oh, maar deze is al klant’. Het gaat over het belang van het vasthouden van klanten en dat is al lastig genoeg. ‘Als je mensen echt gaat helpen, dan bouw je een relatie op.’
recensie
Marketing
1 november 2022
Froukje Schaaf
2-3 minuten leestijd
Deze compleet nieuwe versie van ‘The Future of Shopping’ van Jorg Snoeck en Pauline Neerman is een echte must read voor iedereen werkzaam in retail. Dit boek brengt je op de hoogte van de actuele trends en doet je beseffen dat wat jij misschien nog ziet als toekomstmuziek eigenlijk al de realiteit is in retail.
preview
Marketing
28 oktober 2022
Thomas Van Ryckeghem
2-3 minuten leestijd
Kom jij vaak in contact met visuele communicatie maar ben je geen designer? Wil je meer inzicht en controle over de visuele communicatie van je merk, van de positionering en strategie tot aan de uiteindelijke visuele uitwerking? Dan helpt ‘Brand design & graphic identity’ jou op weg.