OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Algemeen management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Algemeen management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over managementvaardigheden. Van teamrollen van Belbin tot gespreksvoering en Quinn. Kortom alles voor managers en leidinggevenden.
    Pagina 118 van 3.298 resultaten
    interview
    Algemeen management
    25 juli 2012
    Hans van der Klis
    5-8 minuten leestijd
    Mensen en teams zijn vaak tot meer in staat dan zij zelf beseffen. Dat is de heilige overtuiging van consultant en coach Paul van Schaik, die er een boek over schreef: De prestatiedoorbraak. Bij Reaal brengt hij zijn ideeën zelf in de praktijk.
    recensie
    Algemeen management
    24 juli 2012
    Dick Bos
    'Is dat boek nu echt zo Hot?' Voorgaand statement slaat op het boek 'Cool is Hot' van René C.W. Boender. Toegegeven, de presentatie van het boek - als derde bestseller en op verzoek van 150.000 keynote bezoekers - trekt je aandacht. Zelf vond ik het, alhoewel het al meer dan honderd dagen in de top 100 staat, minder Hot dan gedacht. Lees je het aandachtig dan draait het, naar mijn mening, slechts om drie centrale thema's!
    recensie
    Algemeen management
    19 juli 2012
    Carla Verwijs
    3-4 minuten leestijd
    In het boek 'In goed gezelschap' staat een transportbedrijf voor een probleem: een zeer ervaren managementteamlid gaat met pensioen en daarmee vertrekt ook alle kennis en ervaring die hij heeft opgebouwd.
    recensie
    Algemeen management
    19 juli 2012
    Dick Bos
    2-3 minuten leestijd
    'De geheimen van effectief teammanagement' van J. Robert Parkinson en Gary Grossman is een boek voor beginnende managers. Het is absoluut geen boek voor meer ervaren managers, omdat het soms kinderachtig is en wel erg het belang van de medewerkers en het creëren van een productieve werksfeer benadrukt.
    recensie
    Algemeen management
    17 juli 2012
    Amber Zwartbol
    4-6 minuten leestijd
    Albert Einstein zei ooit: 'we can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.' Met deze uitspraak nodigt Frank Groot je uit om verder te lezen in '52 patroondoorbrekende denktechnieken voor managers'.
    recensie
    Algemeen management
    13 juli 2012
    Nico Jong
    Overal proberen politici en managers ons leven en werk te beheersen en ons om te vormen tot modelburgers en –werknemers. Zij doen dat met behulp van regels, procedures en protocollen. Blauwdrukdenken en de bijbehorende regelzucht zijn volledig doorgeschoten. In de zucht naar grip en controle op de groeiende complexiteit om ons heen, stapelen we steeds meer regels op. En nog altijd blijven er dingen fout gaan, want: wie orde zaait zal chaos oogsten. De oplossing ligt volgens Ben Kuiken in het bieden van meer ruimte voor het zelfoplossend vermogen van mensen.
    interview
    Algemeen management
    9 juli 2012
    Paul Postma
    7-10 minuten leestijd
    Onze verbazing over wat dieren allemaal kunnen, is geworteld in het misverstand dat de mens zo bijzonder is. Als je weet hoe dieren reageren, begrijp je mensen ook beter: medewerkers, managers, directeuren en klanten.
    interview
    Algemeen management
    4 juli 2012
    Pierre de Winter
    3-4 minuten leestijd
    Het groene kantoor is Marieke Schoenmaeckers’ eerste boek. Een praktisch boek voor bedrijven die werk willen maken van de verduurzaming van hun bedrijfsvoering. ‘Het is heel leuk om met duurzaamheid aan de slag te gaan. Je leert je leveranciers bijvoorbeeld heel anders kennen.’
    recensie
    Algemeen management
    2 juli 2012
    Dick Bos
    'Teamleider, wat nu?' is een boek om gericht te sturen en te beslissen, zoals de subtitel aangeeft. Een handig praktijkboek maar dat was het dan ook wel!
    recensie
    Algemeen management
    28 juni 2012
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Met Het groene kantoor schreef Marieke Schoenmaeckers een praktisch boek. De grote vragen die momenteel in het duurzaamheiddebat worden gesteld, omzeilt ze vakkundig. Maar voor wie nu eindelijk eens werk wil maken van de verduurzaming van z’n bedrijfsvoering, is het een aanrader.
    recensie
    Algemeen management
    28 juni 2012
    Hugo-Jan Ruts
    Wat is 'ondernemerschap'? Wilma Straatman en Mechteld Daniels schreven er praktisch doe-boek over: 'Succesvol ondernemen: P's of cake!'
    recensie
    Algemeen management
    27 juni 2012
    Richard van der Lee
    Is 'What every manager needs to know' van Marielle Sonnenberg en Judie van Breukelen van toegevoegde waarde? Het antwoord is een volmondig 'Ja'. Het boek is interessant voor managers, would-be managers en anderen die gefascineerd zijn door relevante zaken die spelen binnen organisaties. Een handig naslagwerk met op bepaalde gebieden zeker boeiende visies.
    interview
    Algemeen management
    27 juni 2012
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Corporate governance is meer dan de Code Tabaksblat of de monitoring erop. Corporate governance is niet in beton gegoten. Behoorlijk bestuur evolueert mee met de ontwikkelingen in de maatschappij en economie en past zich als een kameleon aan. Het jaarboek Corporate Governance helpt om het debat rondom het thema levend te houden. Managementboek magazine sprak een van de samenstellers, Mijntje Lückenrath-Rovers.
    recensie
    Algemeen management
    27 juni 2012
    Johan Bel RM
    'Cool is hot' is een veelgeprezen boek, de inmiddels derde bestseller van René Boender. En dat het een beststeller is, geloof ik wel: het boek leest lekker weg en is toegankelijk voor een breed publiek. Wat heeft een marketeer aan de 81 'candies'?
    recensie
    Algemeen management
    26 juni 2012
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Zakelijke besprekingen kunnen veel effectiever, schrijft Frank Groot in 52 patroondoorbrekende denktechnieken voor managers. Je moet dan wel de juiste denktechnieken gebruiken en dat zijn technieken die vaste denkpatronen doorbreken. Met zijn boek biedt hij een ruimhartige inkijk in de toolkit die hij daarvoor in de loop der jaren heeft ontwikkeld.
    recensie
    Algemeen management
    20 juni 2012
    Dick Bos
    Gesandwiched worden door een boek - dat kan de bedoeling niet zijn! Het voorgaande is meer een woordspeling op het boek van Roberta Chinsky Matuson dan serieus bedoeld. Het gebruik van draaiboeken lijkt in zwang te komen, zo ook bij 'De sandwichmanager'. Waar u begint, is vooral uw keuze, ik had mijn keuze in elk geval achteraf anders moeten maken.
    recensie
    Algemeen management
    15 juni 2012
    Richard van der Lee
    2-3 minuten leestijd
    'Een stukje vertrouwen' is goed leesvoer om het belang van vertrouwen voor het functioneren van de mens en de maatschappij weer eens goed voor ogen te krijgen. De auteurs David Hutchens & Barry Rellaford zijn erin geslaagd om het gedachtegoed van Stephen Covey, zoals beschreven in 'The speed of trust', door te vertalen in de vorm van een luchtige fabel. Het boek of eigenlijk boekje is in dat opzicht een prima en snel leesbaar tussendoortje om het geheugen weer op te frissen.
    recensie
    Algemeen management
    14 juni 2012
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Van wie zou je meer kunnen leren over management, van kinderen of van honden? Zou je überhaupt wel iets van ze kunnen leren? Na twee boeken in de categorie ‘Alles wat ik van management weet, heb ik geleerd van…’ te hebben gelezen, denk ik eigenlijk dat het net zo gemakkelijk andersom kan zijn. Goede managers zijn uitstekende opvoeders en geweldige hondeneigenaren.
    recensie
    Algemeen management
    8 juni 2012
    Dick Bos
    Het gaat om jou, het gaat om de organisatie waarin en waarvoor je werkt. Het gaat om de mensen waarmee je werkt, maar zeker ook om de mensen waarvoor je werkt. En met dat laatste worden zeker niet alleen de mensen binnen het bedrijf bedoeld, maar vooral je eigen gezin. Het boek 'Heb je even?' doe je niet zo maar even! Een wat cryptische benadering voor een boek geschreven door Toon van Mierlo en Reinwout Schram. Een boek over de belangrijke aspecten van managen en het boeit vanaf het begin tot het einde.
    nieuws
    Algemeen management
    6 juni 2012
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    Na een gesprek van 30 seconden moeten de deelnemers elkaar een compliment geven. ‘Als je een compliment krijgt, komt er dopamine vrij.’ Daardoor raak je in een goede stemming en kun je beter leren. Kennis over het brein staat dan ook centraal bij het boekevent 'Brein@work voor managers' dat Ria van Dinteren en Judith Droste verzorgen.

      Personen

        Trefwoorden