OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Algemeen management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Algemeen management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over managementvaardigheden. Van teamrollen van Belbin tot gespreksvoering en Quinn. Kortom alles voor managers en leidinggevenden.
    Pagina 106 van 3.299 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    3 maart 2014
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    Heb je de beste opleiding, de hoogste cijfers en de meeste branche-ervaring? Dan zou het zo maar eens kunnen dat je geschikt bent om CEO te worden. Tenminste: als je behalve dat alles ook over de juiste persoonlijkheid beschikt en de goede drijfveren hebt. Lezers van Hoe word ik CEO? zijn gewaarschuwd en tellen voor twee.
    recensie
    Algemeen management
    28 februari 2014
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Zit je al uren naar een probleem op je beeldscherm te staren? Zit je helemaal vast? Misschien is het dan tijd voor een spelletje. Of een dutje. In Een goede manager zaait verwarring laten Ori Brafman en Judah Pollack zien hoe belangrijk een beetje chaos is binnen elke organisatie.
    nieuws
    Algemeen management
    28 februari 2014
    Bertrand Weegenaar
    Sinds de publicatie van de Longlist 2014 gaat de discussie rond over de kans dat nu eindelijk een vrouw deze verkiezing eens wint. De afgelopen tien jaar (dus alle verkiezingen) zouden zijn gewonnen door mannen. Dat is dus niet correct. In 2004 won Susanne Piët met het boek De emotiemarkt. En inmiddels zijn er elf lauwerkransen uitgereikt, Joep Schrijvers was met Hoe word ik een rat? de eerste.
    column
    Algemeen management
    25 februari 2014
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    De longlist die via de shortlist uiteindelijk leidt tot het Managementboek van het Jaar is altijd een weerspiegeling van dat boekenjaar. En die weerspiegeling laat zien dat de crisis het boekenvak niet heeft overgeslagen. De tijd dat gegarandeerde winnaars al in de voorfase over elkaar heen buitelden, ligt even achter ons.
    interview
    Algemeen management
    25 februari 2014
    Pierre Spaninks
    7-10 minuten leestijd
    Wanda Kraal en Tanja Smid schreven met Leidinggeven doe je zo! een wegwijzer voor resultaat- én mensgerichte managers. Veel van de vaardigheden die je in dat vak nodig hebt, kun je leren. Maar je moet er ook de kans voor krijgen. ‘De bedrijfsleiding zou managers best wat vaker en vooral ook eerder mogen betrekken bij de te varen koers.’
    interview
    Algemeen management
    25 februari 2014
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Veel organisaties zitten vast en groeien niet meer. Als gevolg van de crisis, maar vooral ook als gevolg van de veranderingen in de samenleving. In Het geheim van groeikracht heeft serieondernemer en voormalig topman van McDonald’s Nederland René Savelberg een antwoord geformuleerd. Hij introduceert een nieuwe aanpak waarmee bedrijven weer kunnen groeien.
    column
    Algemeen management
    21 februari 2014
    Annegreet van Bergen
    3-4 minuten leestijd
    In 1990 interviewde ik de vermaarde Amerikaanse econoom John Kenneth Galbraith (1908-2006). Aanleiding om hem in Boston op te zoeken was de presentatie die hij die zomer had gegeven op een door het Nobelcomité georganiseerde conferentie over het einde van de Koude Oorlog. Galbraith had in Oslo gewezen op het verband tussen economische ontwikkeling en vrede aan de ene kant, en armoede en oorlog aan de andere kant. 
    nieuws
    Algemeen management
    20 februari 2014
    Justin van Lopik
    The Ten Principles Behind Great Customer Experiences (Engels), het debuut van Matt Watkinson, is bekroond met de CMI Managementbook of the Year Award 2013/2014.
    nieuws
    Algemeen management
    19 februari 2014
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    De lezer van Een goede manager zaait verwarring van Ori Brafman en Judith Pollack zal snel geneigd zijn vraagtekens te zetten bij zijn aankoop. De ondertitel ‘Waarom elk bedrijf beter wordt van een beetje chaos’ had hem of haar op een spoor moeten zetten. De auteurs bepleiten een staat van georganiseerde chaos waardoor innovatie, effectiviteit en succes, en andere prettige zaken gestalte kunnen krijgen. Maar chaos, daar wordt een mens op voorhand niet vrolijk van!
    nieuws
    Algemeen management
    18 februari 2014
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Elk succesvol bedrijf krijgt er vroeg of laat mee te maken: groeipijnen. De noodzaak om op te schalen gaat vaak gepaard met een hele rij hoofdbrekens. De flexibele mentaliteit van de startup maakt plaats voor routine en bureaucratisering, met het stijgen van de omzet neemt ook het aantal klachten van klanten toe, nieuwe werknemers zijn doorgaans minder betrokken dan medewerkers van het eerste uur. Hoewel het probleem wijd verbreid is, heeft het onderwerp in de managementliteratuur tot nog toe maar weinig aandacht gekregen
    recensie
    Algemeen management
    13 februari 2014
    Marius van Rijswijk
    Het boek Compliance & management' is een interessant boek. De ondertitel 'Inzichten voor een integere bedrijfsvoering vanuit business spiritualiteit, maatschappelijk verantwoord ondernemen, ethiek en management' geeft kernachtig weer waar het boek over gaat. Naar mijn persoonlijke smaak heeft het echter niets met spiritualiteit te maken, maar dat terzijde. De auteurs geven ieder, vanuit hun eigen discipline, een andere kijk op compliance. Zij zoeken daarbij verbinding met o.a. maatschappelijk verantwoord ondernemen, ethiek, reputatiemanagement en human resource management.
    recensie
    Algemeen management
    13 februari 2014
    Yolanda van Heese
    Managementmodellen - voor velen een handige manier om de werkelijkheid in beeld te brengen en te bepalen welke beslissing hij moet nemen. Maar welk model moet u kiezen? Er zijn immers zoveel modellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Tom Willem den Hoed brengt daarin overzicht met zijn ‘Handboek Managementmodellen'. Hij presenteert ruim 100 modellen, onderverdeeld naar 6 verschillende typen. Daarmee geeft hij een handvat om complexe situaties met een geschikt model in kaart te brengen.
    recensie
    Algemeen management
    12 februari 2014
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Hun eigen ervaringen en die van de deelnemers aan hun trainingen, inspireerden Wanda Kraal en Tanja Smid tot het schrijven van Leidinggeven doe je zo! Een bij uitstek praktisch boek, dat vol staat met handreikingen om effectiever en dus met meer plezier leiding te geven.
    recensie
    Algemeen management
    12 februari 2014
    Jan Hoogstra
    2-3 minuten leestijd
    Wie kent het consultancybedrijf McKinsey niet, eigenlijk een van de grote onbekende adviseurs? ‘De firma, het verhaal van McKinsey en de invloed op het moderne bedrijfsleven’ van Duff McDonald beschrijft het levensverhaal van het organisatieadviesbureau McKinsey. Daarbij worden zowel hoogte- als dieptepunten belicht en wordt de invloed van de werkzaamheden van McKinsey op de hedendaagse economische situatie beschreven.
    nieuws
    Algemeen management
    10 februari 2014
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    In de stroom van boeken over de ondergang van SNS Reaal toont Giftig Krediet het bestuurlijk en menselijk falen van reeksen bestuurders en directeuren. Onkunde, onmacht en desinteresse wisselden elkaar af in de kantoren van Utrecht (SNS Reaal) en Leusden (SNS Property Finance).
    nieuws
    Algemeen management
    4 februari 2014
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    De kantoren van bedrijven als Facebook en Google, dat aan de Amsterdamse Zuid-as ervoor zorgt dat het de werknemers aan niets ontbreekt, kunnen ons met jaloezie vervullen. Wie wil er nu geen pooltafel op zijn werkplek? Zie voor meer jaloersmakende kantoorspeeltuinen deze website.
    interview
    Algemeen management
    27 januari 2014
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Juist op momenten dat de stress oploopt, zijn we geneigd nog meer vast te houden aan structuur en gaan we harder te werken. Dit werkt averechts, bepleit auteur Ori Brafman in zijn nieuwe boek Een goede manager zaait verwarring. ‘Chaos heeft in verschillende situaties veel voordelen.’
    interview
    Algemeen management
    24 januari 2014
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Het Deense Lego laat zien dat innovatie zowel goed als fout kan uitpakken, zegt Wharton-hoogleraar David Robertson in Steen voor steen. Dankzij een uitgekiend systeem van innovatiemanagement transformeerde een bijna failliet Lego zich tot de meest succesvolle speelgoedfabrikant van dit moment. ‘Lego dacht zo out of the box dat het niet besefte hoeveel waarde er inside the box was.’
    opinie
    Algemeen management
    23 januari 2014
    Haiko van der Voort
    3-4 minuten leestijd
    Systemen verminderen de hoeveelheid taken niet, maar herverdelen of herdefiniëren die taken. Daarom komen zij die om efficiencyredenen nieuwe systemen hebben ingevoerd wel eens bedrogen uit. Haiko van der Voort waarschuwt voor systemen. Systemen zijn maar al te vaak niet de heilige graal waarnaar wordt gezocht. Integendeel zelfs!
    nieuws
    Algemeen management
    23 januari 2014
    Bertrand Weegenaar
    De rampondernemer (‘Overwinnen als alles tegenzit") is een boek van en over Frank Krake. Een ondernemersbiografie. Krake was vaak op het verkeerde moment actief in het verkeerde land. Maar dat maakt het verhaal niet minder boeiend en leerzaam.

      Personen

        Trefwoorden