Lees verder


Markant spreker en docent Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren senior (AI-)marketintgtech-ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, SRM, NIMA, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens, prijswinnende boeken en energie lessen.
Meer over Patrick PetersenHandboek Mobile Marketing
Mobile marketing effectief inzetten
Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789491560033Samenvatting
Het 'Handboek Mobile Marketing' (HMM) is een rijk geïllustreerd en praktisch management- en studieboek. Het HMM staat vol onderzoeksfeiten, modellen, do's en don'ts en praktijkcases van onder andere RTL Nederland (TVOH), T-Mobile, funda, Layar, Appie, MTV Mobile en bol.com. Het HMM is het eerste managementboek dat doordachte mobile marketing een succesvolle plek geeft in de online marketingmix. Het boek is een must voor elke professional die mobile marketing doelgericht in wil gaan zetten.
Een app of een site? Wat is een mobile marketingstrategie? Wat is de juiste operationalisatie van de mobile strategie? Wat zijn succesfactoren voor een mobile app of site? Het HMM legt het helder, gestructureerd en praktisch uit.
De tientallen video's en aanvullingen via @HandboekMobile en de ondersteunende portal www.handboekmobilemarketing.nl onderstrepen de toon van het boek: scoren met het snelst groeiende marketingmiddel dat een grote toekomst voor zich heeft!
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Patrick Petersen
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1.1 Toename 'connected' apparatuur
1.2 De opkomst van de apps
1.3 Geschiedenis van de mobiele telefonie
1.4 Marktcijfers en ontwikkeling in Nederland
1.5 Marktaandelen, besturingssystemen en apps
1.6 Marktontwikkelingen gericht op Mobile Marketing
2. Mobile Marketing: de introductie van de marketingmix
2.1 Mobile Marketing: de Mobile Marketeer
2.2 Mobile Marketing: de markt en globale ontwikkeling
2.3 Succesvolle Mobile Marketing is een kwestie van mobility
2.4 Mobile Marketing: de plaats van mobile in de online mix
2.5 Mobile Marketing: de mobile marketingmix van dichtbij
2.6 Mobile Marketing: permissiemarketing
2.7 PRAKTIJKCASE Philips AVENT My Baby & Me
3. Mobile Marketing Strategie en het 5C-mobilemodel van succes
3.1 De invloed van de mobiel
3.2 Het mobiele gedrag
3.3 Kenmerken van een Mobile Marketing Strategie
3.4 Focus en succesfactoren Mobile Marketing Strategie
3.5 De 7 stappen van een Mobile Marketing Strategie
3.6 5C-mobilemodel van succes en de mobiele 5R
3.6 PRAKTIJKCASE bol.com en het kopen via de iPad
4. Operationalisatie van de Mobile Marketing Strategie en 5R
4.1 Vertaling Mobile Marketing Strategie met de Customer Hourglass
4.2 Eigenschappen Mobile Marketing Strategie, operationalisatie en 5R
4.3 Vertaling van de Mobile Marketing Strategie naar taktiek
4.4 PRAKTIJKCASE RTL Nederland - The Voice of Holland
5. Mobile advertising en campagne
5.1 Wat is mobile advertising en welke soorten zijn er
5.2 Soorten middelen voor Mobile Advertising
5.3 Tien redenen om Mobile Advertising succesvol te gebruiken
5.4 Mobile campagnes
5.5 PRAKTIJKCASE SCOUPY, dé kortings-app
6. M-Commerce
6.1 Wat is m-Commerce?
6.2 Verschillende vormen van m-Commerce
6.3 Stijging van het wereldwijd gebruik van de mobiel
6.4 PRAKTIJKCASE: Appie van Albert Heijn
7. Mobiele websites VS mobiele apps
7.1 Checklist mobile websites VS apps
7.2 Technieken en het design voor mobile oplossingen
7.3 Richtlijnen voor de aanbouw van een mobiele wegsite of app
7.4 Apps, stores en developement
7.5 PRAKTIJKCASE: MTV Mobile
8. Het MobileMarketingPlan (MMP)
8.1 Stap 1: De analyse
8.2 Stap 2: De stappen van een Mobile Marketing Strategie
8.3 Stap 3: De keuze van een tactiek
8.4 Stap 4: De doelen stellen
8.5 Stap 5: Het 5C-mobilemodel em de succesvolle operationalisatie
8.6 Stap 6: Tast jouw tactiek af met 5R
8.7 10 toepassingen van de website bij het boek
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan