Lees verder




Frank Wouters (°1963) kwam na zijn rechtenstudie terecht in een marketingfunctie bij Unilever.
Meer over Frank WoutersDe illusies van marktonderzoek en opiniepeilingen
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789490783440Samenvatting
Waarom worden er jaarlijks nog miljarden besteed aan marktonderzoek en opiniepeilingen? Haarscherp toont Frank Wouters aan hoe marktonderzoeken en opiniepeilingen voortdurend de bal misslaan. Ze zijn gebaseerd op illusies.
Hij moedigt ondernemers aan om weer bezig te zijn met producten waar ze zelf in geloven, politici om leiderschap te tonen en de media om kritische journalistiek te blijven bedrijven.
Trefwoorden
marktonderzoek illusie opiniepeilingen marketing confirmation bias onderzoeksmethodologie statistiek cognitieve fouten strategie ondernemerschap leiderschap politiek media journalistiek consumentengedrag besluitvorming validiteit steekproeffouten representativiteit product-marktcombinaties innovatie exitpolls betrouwbaarheid
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Frank Wouters
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan