


Naïma Lafrarchi is juriste en sociaal wetenschapper, ze verdiepte zich in Human Resources Management en werkt al twee decennia rond en doet onderzoek naar diversiteit en inclusie. Ze adviseert organisaties binnen zowel de publieke als de private sector, waarbij transformatief leren centraal staat via empathisch leiderschap en positive attitude.
Meer over de auteursZo kan het ook
Diversiteit en inclusie in de media
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789463833929Samenvatting
Dit boek nodigt iedereen die actief is in medialand uit om op een positieve manier om te gaan met diversiteit en inclusie. Naïma Lafrarchi en Karen Donders kiezen hierbij voor de weg van de geleidelijkheid: ze reiken handvatten aan om samen constructief na te denken over hoe het anders kan.
Ter inspiratie presenteren ze twaalf cases waarin diversiteit en inclusie op een natuurlijke wijze geïntegreerd zijn, onder andere in de VRT1-soap Thuis, de jongeren zender Ketnet, de VTM-show The Voice van Vlaanderen, de Play4-quiz De Slimste Mens ter Wereld en de reclamecampagnes voor Dove.
De samenleving verandert letterlijk voor onze ogen: op straat, op school, op het werk én in het medialandschap. Representativiteit is daarom geen nice to have meer, maar een absolute voorwaarde om als medium relevant te blijven.
Dit boek is geen eindpunt, maar een uitnodiging om stap voor stap samen te bouwen aan een inclusieve en diverse(re) medialeefwereld.
Specificaties
Over Karen Donders
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan