


Richard Buijs is een ware pionier in de proposalarena en staat bekend om zijn passie voor proposals en het promoten van best practices op het gebied van bid- en proposalmanagement.
Meer over Richard BuijsProposalWisdom
Gebonden Nederlands 2025 1e druk 9789090389455Samenvatting
Het percentage proposals dat we gemiddeld winnen is de afgelopen decennia nauwelijks verbeterd. Verstrikt in een net van onzin, onverschilligheid en onkunde is de consequentie dat er meer proposals worden verloren dan gewonnen acceptabel geworden.
Het doorbreken van deze impasse vereist niet alleen een gedegen analyse van de huidige situatie en de redenen die dit hebben veroorzaakt. Van groter belang is de wijze waarop we er, als vakgebied, als organisaties en als bid- & proposalprofessional, uitkomen. Welke elementen zijn nodig? Hoe passen we ze toe in de huidige markt en wanneer weten we zeker dat het niet om het zoveelste mening gaat.
Hiervoor is een integratieve kijk op bid- & proposalmanagement noodzakelijk. Een houvast om van onkunde naar wijsheid te gaan, een frame dat zeker stelt dat kennis op de juiste wijze wordt verbonden en toegepast. ProposalWisdom geeft een denkkader die men wel of niet kan toepassen maar waar niet tegen valt argumenteren omdat het geen dogma’s bevat.
ProposalWisdom betreedt een volkomen nieuw pad van hoe te denken en te handelen met nieuwe en oude kennis als het om onderscheidende proposals gaat. Het in de praktijk brengen van wijsheid is de enige realistische optie om het succes van proposals te verhogen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
2 De stand van zaken in axioma’s weergegeven 40
3 De proposaltheorie van alles 58
3A Proposal cultuur 66
3B Proposal infrastructuur 86
3C Winstrategie 104
4 Evolutie & Revolutie 126
5 Bid- & Proposalproces 138
6 Het bereiken van proposal wijsheid 148
6A Fase 0 – Inventariseren 155
6B Fase 1 – Preciseren 162
6C Fase 2 – Utiliseren 170
6D Fase 3 – Persuaderen 176
6E Implicaties fase 0 182
6F Implicaties fase 1 190
6G Implicaties fase 2 214
6H Implicaties fase 3 236
7 Bid- & proposalmanagers maken hun eigen succes 258
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan