Lees verder



Jaap Boonstra is hoogleraar ‘Organisatiedynamiek’ aan Esade Business School in Barcelona, hoogleraar ‘Organisatieverandering’ aan de Rotterdam School of Management, en kerndocent bij de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur. Als onafhankelijk adviseur ondersteunt hij organisaties in hun ontwikkeling. Hij schreef meerdere boeken over organisatieverandering, organisatiecultuur en leiderschap.
Meer over Jaap BoonstraIntroductie - Succesvol veranderen van organisaties
Verandermanagementbox deel 1
Audio-cd Nederlands 2008 1e druk 9789089590008Samenvatting
Deze eerste en inleidende aflevering van de 20-delige Verandermanagementboxbevat een overzicht van centrale thema's in verandermanagement. Eerst beantwoordt Jaap Boonstra de vraag wat veranderen lastig maakt. Vervolgens gaat hij in op drie niveaus van veranderen, waarna hij de fasen in veranderprocessen bespreekt. Dan komt de uitvoering aan bod: er bestaan veel strategieën om veranderprocessen in goede banen te leiden. Deze strategieën passeren de revue. Vanzelfsprekend is er de nodige aandacht voor weerstand en communicatie en gaat Boonstra uitgebreid in op rollen die mensen in veranderprocessen kunnen spelen. Hij besluit deze aflevering met succesvoorwaarden voor veranderen.
Prof. dr Jaap Boonstra is hoogleraar in verandermanagement aan de Universiteit van Amsterdam en professor organisatie dynamiek bij Esade Business School in Barcelona. Hij is tevens rector van Sioo, interuniversitair centrum voor organisatieen veranderkunde. Sioo ondersteunt managers en adviseurs in het realiseren van succesvolle veranderingen in organisaties.
De afleveringen van 'De Verandermanagementbox' worden ingesproken door de professionele voice-overs Ben Maasdam en Marjon Keller.
Wanneer u dit product koopt bij Managementboek.nl, kunt u de pdf van de tekst downloaden. Deze vindt u onder 'Uw account' (rechtsboven op deze pagina).
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Jaap Boonstra
Inhoudsopgave
2. Waarom veranderen lastig is
3. Soorten verandering
4. Veranderstrategieën
5. Fasen in veranderprocessen
6. Weerstand en betrokkenheid
7. Rollen in veranderprocessen
8. Interventies
9. Succesvoorwaarden voor verandering
10. Succesvol veranderen van organisaties
Anderen die dit luisterboek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan