Lees verder


Als gepassioneerd ondernemer stond Marike Timmermans aan de wieg van ‘game changer’ Persbureau Novum Nieuws.
Meer over Marike TimmermansIn de Media
Zo komt u in het nieuws
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789081834810Samenvatting
Redacties worden steeds kleiner en het nieuwsaanbod groeit met de dag. Deze overvloed leidt ertoe dat 90% van de persberichten ongelezen wordt weggegooid. Hoe concurreer je als ondernemer met jouw nieuws in dat geweld?
Dit boek is ontstaan op verzoek van de klanten van Marike Timmermans. Deelnemers aan haar trainingen en workshops behalen aantoonbaar waardevolle resultaten. Journalisten, redacteuren, woordvoerders en vakgenoten weten haar te vinden en erkennen haar informatie en de expertise van haar en haar klanten. Zo wordt wederzijds vertrouwen opgebouwd en benut.
Marike deelt haar ervaringen in praktische handvatten en tips. Haar boek 'In de Media' behandelt - handzaam en overzichtelijk - het werkveld van (free) publicity. Het is gelardeerd met praktijkvoorbeelden, waarmee de vertaalslag naar uw eigen branche makkelijk te maken is. De ondertitel 'Zo komt u in het nieuws' belooft zeker niet te veel.
Trefwoorden
free publicity communiceren media persberichten media-aandacht nieuwswaarde pers mediarelaties pr communicatiestrategie publiciteit communicatiemix marketing social media redactionele aandacht guerilla pr doelgroep ondernemerschap perslijn quotes naamsbekendheid mond-tot-mondreclame expertstatus
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Marike Timmermans
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Free publicity
1.1 Wat is free publicity
1.2 Vormen van free publicity
1.3 Wanneer zet ik free publicity in
1.4 Heeft mijn bericht nieuwswaarde
1.5 Samengevat
2. Het persbericht
2.1 Wie is de doelgroep
2.2 Opbouw van het persbericht
2.3 Versturen van het persbericht
2.4 Wanneer versturen
2.5 Geen enkele respons
2.6 Samengevat
3. De perslijst
3.1 Waarom een perslijst
3.2 De Planning
3.3 Samengevat
4. Media relaties
4.1 Wat leest, luistert, kijkt jouw doelgroep
4.2 Joint promotion
4.3 Het onderhouden van media relaties
4.4 Samengevat
5. Track & Trace
5.1 De follow-up
5.2 Traceren van je naam
5.3 Reageren op negatieve publiciteit?
5.4 Samengevat
Begrippenlijst
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan