Lees verder


Mary C. Murphy is bijzonder hoogleraar psychologie en hersenwetenschappen aan de Universiteit van Indiana. Ze leidt The Summer Institute on Diversity aan Stanford Universiteit, waar ze haar PhD in sociale psychologie behaalde.
Meer over Mary MurphyCultures of Growth (Nederlandse editie)
Hoe de groeimindset teams en organisaties helpt
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789047015567Samenvatting
In elke organisatie kun je een groeimindset creëren, bewijst hoogleraar Mary Murphy. Haar jarenlange onderzoek laat zien dat er in organisaties met een groeicultuur meer wordt samengewerkt, ze zijn inclusiever, er is meer onderling vertrouwen en er wordt innovatiever gedacht.
Bovendien zijn mensen in deze organisaties minder geneigd de kantjes er vanaf te lopen of onderling te concurreren. In organisatieculturen verrijkt meteen groeimindset komen de beste ideeën van mensen in alle rollen en van alle achtergronden en alle rollen. De inspirerende cases in 'Cultures of Growth' maken inzichtelijk hoe de groeimindset Patagonia hielp om uit te groeien tot marktleider en hoe een schooldirecteur in New York gelijk kansen wist te creëren voor kinderen van alle kleuren.
Murphy laat zien dat je ook van jouw organisatie een plek kunt maken waar mensen graag zijn, waar ze zich ontwikkelen en waar iedereen gedijt.
Trefwoorden
groeimindset organisatiecultuur mindsetcultuur statische mindset leiderschap innovatie geniecultuur groeicultuur verandering microsoft samenwerking teams lerende organisatie psychologie cultuurverandering prestatieverbetering inclusie feedbackcultuur veerkracht risico nemen diversiteit persoonlijke ontwikkeling succesfactoren creativiteit organisatieverandering integriteit ethisch gedrag motivatie managementstijlen talentmanagement
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Mary Murphy
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding
Deel 1 – Mindsetreset
1 Het mindsetcontinuüm
2 Organisatiemindsets
Deel 2 – Mindsetcultuur
3 Samenwerking
4 Innovatie en creativiteit
5 Risico’s nemen en veerkracht
6 Integriteit en ethisch gedrag
7 Diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie
Deel 3 – Mindsettriggers
8 Micromindsetculturen
9 Evaluatiesituaties
10 Veeleisende situaties
11 Kritische feedback
12 Succes van anderen
Conclusie
Dankwoord
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan