De kern van survey-onderzoek
Paperback Nederlands 2000 9789023235408Samenvatting
Survey-onderzoek levert voor de onderzoeker en opdrachtgever een scala aan informatie op over een bepaald thema. Kenmerkend voor survey-onderzoek is dat gegevensverzameling plaatsvindt bij veel personen over een groot aantal kenmerken. Veelal gebeurt dat door het stellen van vooraf bedachte vragen aan respondenten. Dat kan zowel schriftelijk als mondeling gebeuren. Daarbij is vaak sprake van een selectie uit een grotere groep van verschillende mogelijkheden bekeken voor het gebruik van survey onderzoek voor een bedrijf, instelling of organisatie. De focus ligt daarbij op voorbeelden, handreikingen en opgaven wordt de lezer in staat gesteld om, op operationeel niveau zelfstandig een survey-onderzoek op te zetten en uit te voeren. Het boek bevat bevat casussen afkomstig uit de bedrijfskunde en de bedrijfscommunicatie. Na het doorwerken van dit boek kan de lezer zelf aan de slag met survey onderzoeken op verschillende terreinen, zoals personeels- en productiemanagement, marketing, ondernemingsstrategieën, communicatie-audits, leiderschapsstijlen, logistiek en interne communicatie.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. De kern van survey-onderzoek
2. Kwaliteitseisen
3. Onderzoeksplan en de probleemstelling
4. Onderzoeksontwerp
5. Dataverzameling
6. Data-analyse
7. Afronding
Bijlagen
Checklist voor een (doctoraal) scriptie
Over de auteur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan