Lees verder


Leo Kerklaan is directeur van de Franeker Management Academie en Associate Partner van Passionned BV. Hij adviseert regelmatig over strategieontwikkeling, business modellen, KPIs en integrale kwaliteitszorg. Zijn invalshoek daarbij is het doorbreken van het bestaande prestatieniveau met 'performance dashboards'.
Meer over de auteursVeranderen als status quo
Gebonden Nederlands 2000 9789014072074Samenvatting
In dit boek komen zes organisatie-adviseurs aan het woord. Zij hebben ieder vele jaren ervaring in de adviespraktijk. Zij leggen uit hoe zij veranderingen in organisaties beter proberen te sturen en hoe belangrijk het is om daarbij de omstandigheden en de omgeving juist te interpreteren. Daarbij wordt nu eens geen kant-en-klaar model aangeboden waarmee besturingsvraagstukken ogenschijnlijk simpel kunnen worden opgelost. Zulke modellen zijn er al te veel. De auteurs geloven dan ook niet in het zomaar toepassen van die modellen. Zij laten in dit boek zien dat je succes beter kunt afdwingen door maatwerk te leveren. Daarom bepalen zij de interventies om veranderingen op gang te brengen of op koers te houden heel nauwkeurig. En daarbij is het de leiding van de organisatie, en niet het model of de adviseur, die de verandering moet initiëren en sturen. Succesvol veranderen is niet in de laatste plaats een kwestie van matching. Matching van probleem en interventies, maar ook van opdrachtgever en adviseur.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Leo Kerklaan
Over Willem Mastenbroek
Inhoudsopgave
1. Veranderen als status-quo
2. Verandering moet! Maar chaos en weerstand zijn de baas
3. Wie staat er aan het roer? Over richting bepalen en besturen, ofwel doelen en strategieën
4. Sturend vermogen richten op strategisch leren
5. Sturen en veranderen met managementinstrumenten
6. Besturen in turbulente tijden onder tijdsdruk
De auteurs
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan