

Marko Sarstedt is verbonden aan Ludwig Maximilians Universitat Munchen.
Meer over de auteursMeasurement and Research Methods in International Marketing
Gebonden Engels 2011 1e druk 9781780520940Samenvatting
Het is vaak problematisch om de vereiste kwaliteitsnormen te volgen in concrete onderzoekssituaties. Dit boek biedt uitkomst.
'Measurement and Research Methods in International Marketing' gaat in op vragen met betrekking tot meet-en onderzoeksmethoden in een internationale marketingcontext. De verscillende bijdragen, geschreven door een groep internationaal gerenommeerde geleerden, heeft betrekking op een breed scala aan onderwerpen.
Hieronder zijn response-bias in cross-cultureel onderzoek, problemen met de culturele afstand, en het opstellen van specificaties. Anderen richten zich op de ontwikkeling en toepassing van nieuwe methoden van onderzoek.
Dit boek is van onschatbare waarde voor onderzoekers, studenten en beoefenaars in dit specifieke gebied.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Manfred Schwaiger
Over Charles Taylor
Inhoudsopgave
Introduction: Measurement and Research Methods in International Marketing
Part I: Measurement Issues
Using Formative Measures in International Marketing Models: A Cautionary Tale Using Consumer Animosity as an Example
Difference Scores, Analysis Levels, and the (Mis)Interpretation of Cultural Distance
The Role of Response Formats on Extreme Response Style: A Case of Likert-Type vs. Semantic Differential Scales
A Multicountry Advertising Research Framework: Lessons Learned from Testing Global Consumer Culture Positioning
Part II: Measuring Marketing Efficiency: Techniques and Applications
Stochastic Frontier Estimation in International Marketing Research: Exploring Untapped Opportunities
Marketing Accountability: Applying Data Envelopment Analysis to Assess the Impact of Advertising Efficiency on Shareholder Value
Part III: Methodological Advances in International Marketing Research
The State of Methodological Practice in International Marketing Research
Assessing Heterogeneity in Customer Satisfaction Studies: Across Industry Similarities and within Industry Differences.
Multigroup Analysis in Partial Least Squares (PLS) Path Modeling: Alternative Methods and Empirical Results
Section II
Introduction to Section II: Regular Articles
Consumer Complicity Across Emerging Markets
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan