Lees verder
ROI of Social Media
How to improve the return on your social marketing investment
Gebonden Engels 2011 1e druk 9780470827413Samenvatting
'ROI of Social Media' legt de tactieken en hulpmiddelen bloot die worden gebruikt binnen de grootste en meest succesvolle bedrijven en agentschappen voor het monitoren en de te nemen maatregelen bij return on investment in social media.
Guy R. Powell, Steven W. Groves en Jerry Dimos beschrijven een proces van 8 stappen voor marketeers om een social media metrics op te zetten en hun ROI te calculeren. Zij geven een duidelijke referentie voor 'Media Engagement Framework' waarin de traditionele en social marketing in een holistische benadering is beschreven.
Trefwoorden
social media roi social media marketing internetmarketing return on investment effectiviteitsmeting online marketing metrics digitale strategie kwantitatieve analyse kwalitatieve analyse strategische marketing media engagement framework marketingbudget e-commerce analytics internet digitale marketing marketingeffectiviteit marketingstrategie sociale netwerken cfo-perspectief marketinginvestering marketingparameters conversieratio social media metrics tools klantbetrokkenheid klantenwerving merkbekendheid online reputatie
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Preface.
Acknowledgments.
Introduction.
SECTION 1: Getting Started with Social Media ROI.
1. Getting Started with Social Media ROI.
2. Social Media Motivations and Behaviors.
SECTION 2: The Media Engagement Framework.
3. Introduction to the Media Engagement Framework.
4. Influencer Persona in the Media Engagement Framework.
5. Consumer Persona in the Media Engagement Framework.
6. Individual Persona in the Media Engagement Framework.
7. The Competitive Set-Vying for Attention.
8. The Brand Image.
9. Search-Being Found in Social Media.
SECTION 3: Practical Applications of Social Media ROI.
10. Putting Values to the "R" and "I" of ROI in Social Media.
11. Eight-Step Process to Measuring Social Marketing Strategy and ROI.
12. Social Media Metrics Tools Providers.
SECTION 4: Where Does Social Media Go from Here?
13.The Future of Social Media and ROI.
Afterword.
Appendix.
Bibliography.
Index.
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan