Lees verder
Moment Marketing
Van event naar memorabel moment
Gebonden Nederlands 2019 1e druk 9789082977004Samenvatting
Bedrijven laten merkpotentieel liggen. Events zijn een middel om een community van mensen te creëren rondom een merk. Maar dan moet je er wel in slagen om iedereen in je doelpubliek op een persoonlijke manier te begeesteren.
Hoe kun je via een beklijvend event verbinding organiseren? Hoe kun je de relatie met je doelpubliek verdiepen en duurzaam maken? Hoe zorg je ervoor dat je boodschap blijft nazinderen en je publiek blijft surfen op de positieve ervaring? Hoe bouw je een event dat blijft kleven in het geheugen? Hoe breng je mensen in het moment? Hoe word je als merk deel van het verhaal van je klant?
Michiel Vanderheyden geeft je een model om je evenementiële communicatie in lijn te brengen met je merk-DNA, je missie en visie en je targets. Om top of mind te zijn bij je klant. Arena Run, zeeklassen, Tomorrowland en de kermiskoers in uw dorp het zo goed?
Eenvoudig, onverwacht, concreet, geloofwaardig, emotioneel én een verhaal. Dat zijn de elementen van een memorabel event. Made to stick.* Iedereen herinnert zich de dingen op een eigen manier. Hoe kun je dan een vaste plek verwerven in het geheugen van de klant? Hoe word je dan als merk gelinkt met een positieve ervaring? Waarom volstaat het vuurwerk op het podium niet?
Het boek is een oproep om events bewuster en meer doordacht te organiseren, zodat je doelpubliek zich persoonlijk aangesproken voelt en terug wil komen voor nog zo’n ervaring.
Als zaakvoerder van Goosebumps Events en Arena Events weet Michiel Vanderheyden wel hoe je een groot eventbureau moet runnen. Goosebumps bestaat intussen 20 jaar en helpt grote Belgische en internationale bedrijven met hun evenementiële communicatie. Arena Events organiseert B2B-events en grootschalige publieksevenementen.
* Made to Stick / Dan & Chip Heath
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
2. Zoeken naar eventcriteria
3. Model voor een memorabel moment/moment-traject
Tot slot
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan