,

Een praktische kijk op Marketing- en strategiemodellen

E-book Epub Nederlands 2010 9789052618166
Direct te downloaden

Samenvatting

U hebt ongetwijfeld wel eens een SWOT-analyse gemaakt of de Value Chain van Porter op uw eigen organisatie toegepast. Dan weet u ook uit eigen ervaring dat het niet eenvoudig is deze modellen te vertalen naar uw eigen situatie. En is het niet opmerkelijk dat we nog altijd terugvallen op dezelfde, vaak twintig jaar oude modellen?
Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen brengt hier verandering in. U krijgt een overzicht van de 22 belangrijkste modellen, die u helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie te komen. Dit overzicht is een unieke mix van klassieke, beproefde modellen en recente, baanbrekende modellen. De volgorde van de modellen loopt parallel aan het strategische planningsproces.
Per model is aangegeven:
Waar in het planningsproces het model in te zetten is
Wat de kerngedachte van het model is
Welke stappen u moet doorlopen om het model in uw eigen situatie toe te passen
Wat de beperkingen van het model zijn
Deze tweede herziene editie is uitgebreid met talloze actuele praktijkvoorbeelden en drie belangrijke nieuwe modellen:
Blue Ocean Strategy
Drielagen-businessmodel
Net Promoter Score
De modellen zijn zo beschreven dat u direct aan de slag kunt. Uiteindelijk wilt u immers de strategische denkbeelden kunnen vertalen naar de praktijk van alledag. Daarom is dit boek gekoppeld aan de website www.marketingmodellen.nl. Hier kunt u uitgebreide worksheets en checklists bij de modellen downloaden.
Dit boek is bedoeld voor managers die op zoek zijn naar een effectievere invulling van het proces van marketingplanning en strategievorming.
Yousri Mandour en Marleen Bekkers zijn partner bij ICSB Marketing en Strategie. Zij hebben jarenlange ervaring met het begeleiden en ondersteunen van de strategievorming voor organisaties in de meest uiteenlopende sectoren.

Specificaties

ISBN13:9789052618166
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:none
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:290
Uitgever:Boom
Verschijningsdatum:23-9-2010
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Een praktische kijk op Marketing- en strategiemodellen