Lees verder


John Verhoeven is een ervaren trainer, consultant en auteur op het terrein van contentstrategie en visual content.
Meer over John VerhoevenHet wat en hoe van contentstrategie
Thought Leadership - Content Canvas - Audience Engagement - Contentmarketing
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789047010067Samenvatting
Een goede contentstrategie verrijkt en versterkt de relatie met de klant. John Verhoeven laat je in 'Het wat en hoe van contentstrategie' zien hoe je dat aanpakt. Hoe verbind je jouw producten met de oplossingen die de klant verlangt? Hoe zorg je voor samenhang, structuur en de juiste conversie? Hoe maak je een contentkalender waar je het hele jaar profijt van hebt?
Verhoeven beschrijft praktisch en levendig wat de elementen van een goede contentstrategie zijn. Begin gewoon met wat je nu al doet en bouw dat stap voor stap uit aan de hand van zijn technieken, tips en voorbeelden. Hij maakt het leuk en uitdagend om ermee aan de slag te gaan! Het speciaal voor dit boek ontwikkelde Content Canvas helpt je bij het verbinden van de theorie met de praktijk. Verhoeven besteedt ook aandacht aan belangrijke trends als 'thought leadership' en 'audience engagement'.
Trefwoorden
contentstrategie communicatie marketing storytelling doelgroepanalyse content canvas contentplanning strategie contentmarketing contentorganisatie thought leadership audience engagement contentdistributie contentcreatie social media tone of voice contentcuratie conversie customer journey redactie beeldtaal mission statement contentworkflow contentmarketing werkwijze kanaalstrategie organisatie corporate communicatie contentkalender merkidentiteit inbound marketing
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over John Verhoeven
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
DEEL EEN
Contentstrategie – een inleiding
1. Wat is contentstrategie
2. De onderdelen van een contentstrategie
DEEL TWEE
Content bedenken
3. Missie en doelstellingen
4. Drie perspectieven in je content
5. De behoeften van je publiek
6. Hoe ga je de drie perspectieven gebruiken?
DEEL DRIE
Content maken en plannen: storytelling
7. Je Content Canvas: een raamwerk voor inhoud en vorm
8. Thema’s, pijlers en de drie contentschakels
9. Publiek of doelgroep
10. Doel, onderwerp, vorm en type, genre, invalshoek
11. Tone of voice en beeldtaal
12. Thought leadership: iedereen zijn eigen triple A-status
DEEL VIER
Content organiseren en distribueren: storytelling
13. Kies je kanaal
14. De jaarkalender en het jaarplan
15. De vaste bouwstenen in je Content Canvas
16. Het organiseren van je strategie: workflow en bedrijfsstructuur
17. Content in de mix: de curator aan het werk
18. Audience engagement: de kostbare inbreng van je publiek
DEEL VIJF
Meten en ontwikkelen
19. Conversie en analytics: de weg naar succes
Epiloog
Verder lezen
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan